۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: در 9 دی بصیرت و رهبری مقام معظم رهبری، عامل پیروزی مردم بود

دسامبر 29, 2017 در 15:38 توسط

امام جمعه سامان گفت: در روز 9 دی بصیرت و رهبری مقام معظم رهبری، عامل پیروزی مردم بود.

به گزارش خبرنگار  سامانِ بـرتـر حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، تقوا را از صفات متقین دانست و در این راستا به خطبه 193 نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین علی(ع) پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مساله اسراف در جامعه پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه چشم و هم چشمی و اسراف، بلای بزرگی در جامعه شده است؛ به طوری که مانعی برای ازدواج جوانان در جامعه تبدیل شده است و متقین در زندگی مقتصد هستند یعنی در جمیع شئونات زندگی‌اشان، زندگی میانه رو دارند.


خطیب نماز جمعه سامان به حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: در روز 9 دی، بصیرت و رهبری مقام معظم رهبری، عامل پیروزی مردم بود، چرا که حماسه 9 دی تجربه بسیار بزرگی برای مردم ایران داشت و هر چند که تلخی بسیاری برای مردم را نیز در پی‌داشت.

عقیلی با عنوان اینکه در 9 دی غیرت دینی و عاشورایی مردم به جوش آمد تصریح کرد: در این زمینه فتنه مشخص شد و با آن برخورد جدی به عمل آمد و این تجربه باعث شد مردم به هوشیاری برسند.

امام جمعه سامان در ادامه به نقش بصیرت اشاره کرد و در این راستا از منظر امام حسن عسکری(ع) افزود: بدترین افراد کسانی هستند که دارای 2 چهره‌اند در جایی بر علیه آمریکا و در جای دیگر بر علیه آمریکا می باشند که در واقع چنین افرادی منافق هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه شناخت چنین افرادی مستلزم بصیرت است، خاطرنشان کرد: در این راستا تاثیر بصیرت در چنین مواقعی بیشتر خواهد بود و در عرصه سیاست هم اگر تقوا نباشد افرادی ممکن است پیدا شوند که وحدت جامعه را بر هم بزنند تا به اغراض سیاسی خود دست پیدا کنند.

عقیلی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و افزود: به فرموده امام رضا (ع) ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) بهشت برین است.

امام جمعه سامان در بخش پایانی خطبه‌ها، به هفته ملی کاهش خطر و بلایا پرداخت و اظهار داشت: باید عواملی را در که در حوادث تاثیر دارند، شناخت و برای رفع آن‌ها تلاش کرد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *