۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: اسرائیل از ابتدا یک رژیم جعلی بوده و برای ما بدون هویت است

دسامبر 8, 2017 در 15:18 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: اسرائیل از ابتدا یک رژیم جعلی بوده و برای ما بدون هویت است و اگر برخی‌ها از اسرائیل نام می‌برند از روی ناچاری است، در غیر این صورت اسرائیل برای ما وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، در این راستا به حدیثی از حضرت امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: تقوا به نظر بعضی‌ها چیزی دست نیافتنی است و کاری بسیار سخت می‌باشد در حالی که تقوی به زبان ساده یعنی آدم خوب بودن و هم‌چنان که در حدیث امیر المومنین علی(ع) نیز نسبت به آن اشاره شده است.

وی اظهار داشت: تقوی به این معنا نیست که حتما برای متقی بودن و برای شخص اهل علم باشد، بلکه بنا به فرموده مولا علی(ع) از تقوی ممکن است یک فرد روستایی کم‌سواد یا حتی بی‌سواد اهل تقوی باشد و حتی ممکن است یک استاد دانشگاه، یک بازاری و هر شخص دیگر اهل تقوی باشد و در علما و مجتهدین هم ممکن است شخصی باشد که اهل تقوی نباشد.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها، شرکت در نماز جمعه را بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: در حدیث آمده است که هر شخصی که بدون علت و عذر خاصی، 3 هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکند، آن شخص رو جزء افراد حسنه به حساب نمی‌آورند.

عقیلی در بخش دیگری از خطبه‌ها، به سخنان بی‌شرمانه ترامپ اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری آمریکا اذعان داشته است که بیت المقدس باید پایگاه رژیم کودک‌کش صهیونیستی قرار داده شود.

وی در ادامه بیان داشت: ما اسرائیل رو قبول نداریم چه برسد به آن‌ که بخواهد پایگاه قبلی خود را تغییر دهد، لذا اسرائیل از ابتدا یک رژیم جعلی بوده و برای ما بدون هویت است و اگر برخی‌ها از اسرائیل نام می‌برند از روی ناچاری است، در غیر این صورت اسرائیل برای ما وجود ندارد.

امام جمعه سامان با تاکید بر اینکه داعش و اسرائیل تفاوتی با یکدیگر ندارند، تصریح کرد: هر دوی آنها جعلی هستند و تفکرات آن‌ها با یکدیگر به صورت مشترک است، جنایاتی که رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی مرتکب شد و همچنین جنایات داعش در منطقه، هر دو یکی است.

وی افزود: یکی از مقامات اسرائیل جنایاتی که وهابیت و عربستان مرتکب شده است و 50 سال دیگر هم از دست ما بر نمی‌آمد، در واقع آنها می‌گویند اهداف ما با اهداف عربستان یکی است و تنها اختلاف ما در زبان ما است که یکی عبری و دیگری عربی سخن می‌گوید.

عقیلی در ادامه به فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری در روز 17 ربیع الاول اشاره کرد و از منظر ایشان افزود: کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده شدند تا برای صیونیست ها در حاشیه امنی ایجاد شود،؛ تلفاتی که در کشورهای اسلامی ایجاد شده است از نظر زمانی و اقتصادی بسیار هزینه بر است تا جبران شوند. چقدر هزینه نیاز است برای ساختن مجدد کشورهای اسلامی در حالی که اسرائیل شکست خورده است و تا 25 سال آینده هیچ اثری از رژیم منحوس صهیونیستی نخواهد بود.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها به 16 آذر ، روز دانشجو اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 1332، سه دانشجو به سفر نیسکون از مقامات آمریکا به ایران اعتراض کردند و به همین دلیل آن‌ها را در دانشگاه به رگبار بستند و در نتیجه این روز به روز دانشجو نام‌گذاری نمودند.

وی روز خاک یادآور شد و بیان داشت: خاک یکی از حیاتی‌ترین ماده‌های زندگی بشر است و همچنانی که در قرآن‌کریم نیز به اشاره شده است که انسان از خاک به وجود آمده است و به خاک نیز بازگردانده می‌شود و دوباره از همین خاک محشور می‌شود.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه گفت: از نظر ما اگر خورشید و هوا نباشند زندگی برای ما ممکن نخواهد بود، ولی شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشیم که خاک نیز اگر نباشد زندگی برای ما ممکن نخواهد بود و همه آن چه در اطراف خود می‌بینیم یا مستقیما از خاک گرفته شده‌اند یا با واسطه، شایسته است که قدر این نعمت الهی را بیش از پیش بدانیم.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *