۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: اتحاد بسیجیان، سبب شکست داعش در منطقه شد

نوامبر 24, 2017 در 15:16 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: اتحاد بسیجیان، سبب شکست داعش در منطقه شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، اظهار داشت: اگر به دنبال تهذیب و تزکیه نفس خودمان نباشیم تقوی الهی حاصل نخواهد شد.

وی به صفات‌متقین از خطبه همام پرداخت و افزود: صفتی که امروز مورد بحث ماست، صفت «جدا شدن روح به سمت پروردگار عالم» است که اگر این اجل و عمر برای انسان مشخص و مقدر نبود هر آینه روح متقین به طرف پروردگار پرواز می‌کرد.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این هفته، به پیروزی بسیجیان بر رژیم منحوس داعش اشاره کرد و اظهار داشت: داعش جنایاتی که انجام می‌داد از جنایات شمر و یزید و معاویه و همه حرامیان به مراتب بدتر بود.

عقیلی ادامه داد: هدف از چنین جنایاتی توسط داعش، ترساندن کشورهای منطقه بود تا بتوانند در کشورهای منطقه حکومت کنند و لرزه بر تن کسانی که می‌خواهند تازه مسلمان شوند بیاندازند و مسلمان نشوند، در صورتی که داعشی‌ها بر روی پرچم خودشان جمله «لا اله الا الله» نوشته بودند، بتوانند با این کار خود اسلام هراسی را در منطقه رواج دهند.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه، اتحاد بسیجیان و شکست داعش در منطقه را عنوان کرد و افزود: دنیا متوجه شد که پیامبر‌اکرم(ص) پیامبر رحمت است و خدا را شاکر هستیم که گرایش به اسلام در اروپا آغاز شده است.

وی یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری، خداوند متعال به امام راحل (ره) الهام کرد تا بسیج 20 میلیونی را ایجاد کند که اگر چنین اتفاقی صورت نمی‌گرفت، هم‌اکنون سوریه و لبنان و… به پیروزی دست پیدا نمی‌کردند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها به انجام عمل وقف در این شهرستان اشاره کرد و بیان‌داشت: در بعضی روستاهای این شهرستان چند مدرسه وجود دارد، در حالی که باز هم واقفین، مدرسه‌ای را در آن مکان وقف می‌کنند که این مهم نیز در مورد مساجد منطقه‌های مختلف شهرستان نیز وجود دارد.

عقیلی با تاکید بر اینکه مدیریت در امورات وقف باید به نحو مطلوبی صورت گیرد، افزود: در بعضی از روستاهای این شهرستان خانه عالم وجود ندارد، چه اشکالی دارد که مکانی که نیاز به خانه عالم در شهر یا روستاست است، آن محل و یا مکان را مورد وقف قرار دهیم؟.

خطیب نماز جمعه سامان در پایان افزود: در مورد وقف باید با اهل فن مشورت کرد تا بتوان در همه جهات، شهرمان و روستایمان به پیشرفت چشم‌گیری دست یابد.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *