۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: راهپیمایی عظیم اربعین، به دلیل جاذبه امام حسین(ع) است

نوامبر 10, 2017 در 17:04 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: راهپیمایی عظیم اربعین، به دلیل جاذبه امام حسین(ع) است و تا چند برابر این وضعیت فعلی هم قابل پیش‌بینی است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، افزود: صِرف یادآوری تقوی در نماز جمعه، فرد را متقی بار نمی‌آورد و شخص باید در سراسر زندگی خود سعی بر این داشته باشد که تقوی عملی را در سراسر زندگی پیاده کند.

وی اظهار داشت: اوصاف متقین به صفت «انفاق در سختی و راحتی» می‌باشد که اگر شخص بتواند در هر ماه، مبلغی به آشنایان نیازمند، دانشجویی که در حال تحصیل است، زوج‌هایی که در آستانه ازدواج  هستند و … کمک کنند، هم از ثواب انفاق در راه خدا بهره‌مند خواهند شد و هم می‌توانند ادامه زندگی خود را با همان مبلغی که برایشان باقی‌مانده است مدیریت کنند.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه با عنوان اینکه در بخش‌هایی از خطبه‌های نهج البلاغه به این نکته مهم پرداخته شده است، تصریح کرد: در این راستا همسرانی که  مشغول به خانه‌داری می‌باشند، می‌بایست توسط شوهرانشان مورد انفاق قرار گیرند؛ ولو اینکه همسر از نظر مالی به آن احتیاج نداشته باشد.

عقیلی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اوصاف متقین به صفت «فرو بردن خشم» اشاره کرد و بیان داشت: شخص متقی باید بتواند در مواقع عصبانیت و خشم ، خود را مدیریت و آن را مهار کند؛ چرا که در احادیث مختلفی راه‌هایی هم‌چون تغییر حالت فرد، ترک محل و یا خوردن آب سرد و … برای این مساله به خوبی بیان شده است.

امام جمعه سامان در ادامه «عفو و بخشش» را در بین مسلمانان یادآور شد و افزود: در جامعه کنونی، افرادی وجود دارند که برای اندک بهانه بی‌ارزش چند سال با یکدیگر قهر هستند که این مهم سبب دور نمودن صفت تقوی در بین آنان می‌شود.

وی ادامه داد: ما که معصوم نیستیم و ممکن است در صحبت‌های خود باعث رنجش دیگران شده باشیم و چه خوب است که بتوانیم از این گونه مواردی که باعث ناراحتی ما شده است بگذریم تا دیگران نیز از ما گذر کنند.

خطیب نماز جمعه سامان تصریح کرد: انسان باید در بخشش، از عقل پیروی کند و در جایی احسان و بخشش کند که بتواند مشکلی از افراد جامعه را حل کند، در غیر این صورت احداث بنای مساجد بدون نیاز منطقه و یا به جای آوردن عمره‌های متعدد، فایده ای برای شخص نخواهد داشت.

عقیلی به روایتی در این باب اشاره کرد و افزود: اگر شخصی هرینه حج خود را برای ازدواج شخصی مصرف کند، خداوند متعال گروهی از فرشتگان را مامور می‌کند که هر سال برای او حج به جای آورند و ثواب حج برای او نوشته شود.

امام جمعه سامان در خطبه دوم نماز جمعه به مساله تلاش آمریکا برای ایجاد تشنج در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: سانسور راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی هم به دلیل پنهان کردن واقعیت است.

وی افزود: این راهپیمایی عظیم اربعین، به دلیل جاذبه امام حسین(ع) است و تا چند برابر این وضعیت فعلی هم قابل پیش‌بینی است که اگر انعکاس خبری این واقعه بدون سانسور اتفاق بیفتد شاهد بیشتر شدن موج خروشان زائران امام حسین(ع) خواهیم بود.

عقیلی در ادامه خطاب به رئیس جمهوری آمریکا بیان داشت: ملتی که چنین، آرزوی شهادت می‌کنند و با پای برهنه جان خود را در کف دو دست خود می‌گذارند و با شعار «یا لیتنا کنا معک» به دیدار امام حسین(ع) می روند، آیا تسلیم شما می شوند؟ و آیا ملتی که در حمایت امام زمان(عج) می‌باشند، از شهادت ترس و واهمه‌ای دارند؟

وی تاکید کرد: همین ملت ایران باعث شد که صهیونیست‌ها نتواند به هدف خود در منطقه دست پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه به فرمایش حضرت امام خمینی‌(ره) اشاره کرد و افزود: طبق بیانات امام خمینی(ره)، اگر کشورهای اسلامی هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد.

عقیلی تصریح کرد: درسی که امام حسین(ع) به ما داد، آن بود که شیعه عار و ننگ را تحمل نمی‌کند و شهادت را انتخاب می‌کند، مگر شیعه بمیرد و روزی برسد که ملت ظالم بر مسلمانان حکومت کند و حتی شیعه در مورد ملت سنی هم چنین عمل می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *