۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: رفتار انسان‌ها در هر عملی به خود آنان باز می‌گردد

اکتبر 27, 2017 در 14:38 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: رفتار انسان‌ها به خود آنان باز می‌گردد، اگر اهل نیکی به دیگران باشید خداوند هم اسباب نیکی کردن از دیگران را برای شما فراهم می‌کند و اگر خدایی ناکرده به دیگران بدی کنید باید منتطر دیدن عواقب سوء عمل خود نیز باشید.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی با توجه به خطبه متقین به آثار آن اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) به همام فرمودند که افراد با تقوا هم راه رفتن آن‌ها با تواضع می باشد و هم تواضع در سرتاسر زندگی آنان جاری است.

وی در توضیح این قسمت از خطبه همام در نهج البلاغه اظهار داشت: تقوی روشن می‌کند که در محضر پروردگار چه کسی عزیزتر است و ممکن است کارگری از مدیر کارخانه در محضر خداوند عزیزتر باشد در حالی که مدیر آن کارخانه به لحاظ وضعیت مالی بهتر از نظر دیگران عزیزتر باشد.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها به داستان حضرت موسی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: خداوند به حضرت موسی(ع) خطاب کرد که اگر خواستی برای مناجات به کوه طور بروی، فردی را با خودت به آنجا ببر که از تو بالاتر باشد، آن‌گاه حضرت موسی(ع) در طول هفته با خود اندیشید که چه کسی را با خود ببرد و آن حضرت با خود گفت ممکن است این یک امتحان الهی باشد و در نهایت روز موعود فرا رسید و موسی(ع) به هر گزینه‌ای که فکر می‌کرد با خود می‌گفت که نکند او در محضر خداوند از من عزیزتر باشد، بالاخره سگ بیماری را با خود همراه نمود و ناگهان در راه به خود گفت نکند باز همین را خطا کرده باشم و سپس از این کار شرم کرد و طناب را باز نمود و آن حیوان را رها کرد و تنها به کوه طور رفت.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند دستور داد که چه کرده ای؟ موسی(ع) در پاسخ فرمود که خود بهتر می‌دانی که داستان از چه قرار است؛ خداوند خطاب به حضرت موسی (ع) فرمود که قسم به عزت و جلالم اگر با خودت کسی را می‌آوردی اسمت تو را از طومار پیامبران خط می‌کشیدم و می‌خواستم امتحان کنم.

عقیلی در بخش دیگری از خطبه‌ها با عنوان اینکه برخی انسان‌ها خود را نسیت به دیگران برتر می‌دانند، تصریح کرد: علت‌های مختلفی وجود دارد که شامل حس مرد بودن برای برخی از افراد که عامل برتری برای زنان است، قیافه بعضی‌ها آنان را نسبت به دیگران از تواضع دور می‌کند، سلامتی بعضی‌ها آنان را نسبت به دیگران از تواضع دور می‌کند و همچنین اموال بعضی‌ها آنان را نسبت به دیگران از تواضع دور می‌نماید.

خطیب جمعه سامان خاطرنشان کرد: رفتار انسان‌ها در نهایت به خود آنان باز می‌گردد، اگر اهل نیکی به دیگران باشید خداوند هم اسباب نیکی کردن از دیگران را برای شما فراهم می‌کند و اگر خدایی ناکرده به دیگران بدی کنید باید منتطر دیدن عواقب سوء عمل خود نیز باشید.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *