۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار / هنری

همایش بزرگداشت حافظ شیرازی، در شهرستان سامان برگزار شـد

اکتبر 12, 2017 در 17:47 توسط

همایش بزرگداشت حافظ شیرازی با حضور هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و ادبی در شهرستان سامان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سعید صالحی اردلی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت حافظ شیرازی که با عنوان دمی با لسان لغیب در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان برگزار شد، اظهار کرد: شعر حافظ دارای شخصیت‌های اجتماعی در زمان خویش است که در اشعار وی مسائل روزمره زمان را نیز در برگرفته است و مطالب مهمی را در این زمینه برای مخاطب خود به ارمغان آورده است.

فرماندار شهرستان سامان در این نشست هدف از اجرای این همایش را تبیین آرا و اندیشه‌های شاعر صاحب نام ایرانی و شناساندن ذوق و قریحه این شاعر بلند آوازه کشور عنوان کرد و افزود: شهرستان سامان یکی از شهرستان‌هایی است که دارای ظرفیت‌های هنری، ادبی و از تبع شهر بالایی برخوردار است که هر ساله و در هر مناسبتی، اقدام به همایش‌های ماندگار در راستای زنده نگه داشتن شاعرانی همچون دهقان‌سامانی، عمان‌سامانی، حافظ، مولوی، سعدی و… می نمایند.

وی تصریح کرد: در این راستا وظیفه خود می‌دانیم بزرگداشت مفاخر علمی، ادبی، و فرهنگی هنری را در هر شکل ممکنی برای معرفی و شناخت آنها به نسل‌های جدید و ارج نهادن به مقام شامخ این سرمایه‌ها و درحقیقت گنجینه‌های فرهنگی کشورمان برگزار کنیم.

در ادامه این همایش، آقایان احمد رحیم‌خانی و فرامز آقاجـری به بیان زندگینامه و عصر حافظ پرداختند و همچنین آقای بیژن‌محمدی نیز پیرامون معرفی کتاب و شرح غزلیات این شاعر نامی که توسط ایشان تالیف و روانه بازار شده بود، پرداخته شد.

گفتنی است این همایش، به همت اداره کتابخانه های شهرستان سامان و با همکاری انجمن ادبی دهقان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سامانِ بـرتـر، بیستم مهـرماه هر سال، روز جهانی خواجه شمس‌الدین محمدابن بهاءالدّین حافظ شیرازی این شاعر ایرانی است، شاعری که جهان ادبیات او را می شناسد.

انتهای پیام/

جهت مشاهده تصاویر بیشتر اینجـا را کلیک کنید

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *