۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: نقش نیروی‌انتظامی بسیار چشم‌گیر است/ امنیت کشور را مدیون نیروی‌انتظامی هستیم

اکتبر 6, 2017 در 14:20 توسط

امام جمعه سامان گفت: همه ما واقف هستیم که نقش نیروی‌انتظامی بسیار چشم گیر است و ما امنیت کشورمان را مدیون این عزیزان هستیم.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، افزود: هنوز عطر و رایحه‌ی عاشورای حسینی به مشام می‌رسد و البته سرتاسر سال باید این گونه باشد نه بدین معنا که سراسر سال عزادار باشیم، بلکه به این معناست که حضرت سید الشهداء (ع) را الگوی خود قرار دهیم و این یعنی آنکه عملمان همیشه در مقابل دیدگانمان باشد.

خطیب نماز جمعه سامان به فضایل اخلاقی امام حسین (ع) اشاره کرد و از منظر این امام همام افزود: هر کسی بخواهد از راه معصیت الهی به مقصد و مقصود خود برسد، فرجام خوبی نخواهد داشت، چه بسا از آرمانش فاصله بگیرد و دور شود.

وی در ادامه اظهار داشت: رضایت و لذت از زندگی همیشه با ثروت و دارایی به دست نمی آید؛ کسی که بخواهد با گناه به مقصد برسد نه تنها به مقصد نخواهد رسید بلکه ممکن است از هدف دور هم شود.

عقیلی در تفسیری از این حدیث نورانی به داستان حضرت یوسف (ع) اشاره کرد و بیان داشت: برادران یوسف (ع)، یوسف را در چاه انداختند، به امید آنکه محبت حضرت یعقوب (ع) را نصیب خود کنند، ولی نه تنها عزیز پدر نشدند بلکه پدر بیشتر از آنان فاصله گرفت و حضرت یوسف (ع) به مقام عزیز مصر هم نائل شد.

امام جمعه سامان اضافه کرد: عمرسعد هم می‌خواست با معصیت الهی به حکومت ری برسد ولی به هدف و خواسته‌اش نائل نیامد؛ شاید ابن‌سعد می‌خواست فرزندان خود را در مناصب بالای حکومت بگمارد ولی هیچ‌گاه به هدف خود نرسید و در انتها هم به دست مختار ثقفی به سزای عمل خود رسید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به تشییع پیکر 119 شهید گلکون کفن 8 سال دفاع مقدس در روزهای آتی اشاره کرد و افزود: شهیدی که همه‌ی وجود خود و عزیزترین چیز را که همان جان خود است در طبق اخلاص گذاشته است.

عقیلی با عنوان اینکه طبق حدیث نبی گرامی اسلام (ص)، شهید نیازی به غسل، کفن و سوال اول قبر ندارد، تصریح کرد: ما باید بتوانیم به سوال اول قبر پاسخ دهیم ولی شهید به همه‌ی این سوالات قبل از شهادت خود پاسخ داده است و دیگر نیازی به پاسخ این سوالات ندارد.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها به آغاز هفته نیروی‌انتظامی اشاره کرد و ضمن تبریک این هفته به سبزپوشان و تلاشگران نیروی‌انتظامی، خاطرنشان کرد: همه ما واقف هستیم که نقش نیروی‌انتظامی بسیار چشم گیر است و ما امنیت کشورمان را مدیون این عزیزان هستیم.

وی در این راستا به حدیثی از امام علی (ع) پیرامون این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: سربازان دژ امنیتی برای مردم به حساب می آیند، امنیتی که زینت حکومت هستند، مایه‌ی عزت دین و مایه‌ی امنیت جامعه بشمار می آیند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش پایانی خطبه ها به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: ترامپ هر از چند گاهی به یاوه‌گویی می‌پردازد و اخیر نیز گفته است ایران به روح برجام عمل نکرده است و این در حالی است که آژانس اتمی، خود شاهد است که کشور ایران هیچ گونه اعراضی از برجام نداشته است.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *