۰

اقتصادی - عمرانی / کشاورزی / کل اخبار

اولین همایش صنایع تبدیلی در شهرستان سامان برگزار شد

سپتامبر 21, 2017 در 17:51 توسط

همزمان با هفته دفاع مقدس، اولین همایش صنایع تبدیلی در شهرستان سامان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سرهنگ پاسدار محمدعلی مرادی عصر امروز در برپایی اولین همایش صنایع تبدیلی در روستای چم‌چنگ سامان با اشاره به اینکه این همایش در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال‌جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزار شده است، افزود: شهرستان سامان یکی از مراکز قطب تولید هلو کشور است که سالیانه بیش از 53 هزار تن هلو در این منطقه تولید می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه محصول هلو که دست رنج باغداران و کشاورزان سامانی به شمار می‌رود و ماندگاری کمی را داراست، کشاورزان این منطقه می توانند با برداشت این محصول، آن را خشک و یا به سایر فرآورده‌های دیگر تبدیل کنند.

وی با عنوان اینکه در این همایش دستگاه هایی معرفی شده است که می‌توانند اقداماتی مفیدی در راستای تبدیل این محصول به سایر فرآورده‎های مختلف به کشاورزان عرضه کند، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با خریداری این ماشین آلات فرآوری، ضایعات هلو را به فرآورده‌های مختلف تبدیل نموده و در این زمینه اشتغالزایی کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سامان بالاترین حجم تولید هلو را نسبت به سایر شهرستان‌های استان داراست، همایش صنایع تبدیلی، اولین همایشی است که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری و در شهرستان سامان برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سایر شهرستان‌های استان نیز که بالاترین تولید محصول هلو را داشته باشند، از طرف بسیج سازندگی استان اقدام به برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم نمود که این نوع نمایشگاه ها مورد بازدید عموم قرار خواهند گرفت.

به گزارش سامانِ بـرتـر، اولین همایش صنایع تبدیلی همزمان با هفته دفاع مقدس در حسینه حضرت ابوالفضل (ع) دهستان چم چنگ در شهرستان سامان برگزار شد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *