۰

اجتماعی و فرهنگی / اقتصادی - عمرانی / کشاورزی / کل اخبار

شرکت 100 هنرجو در دوره‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی در شهرستان سامان

آگوست 21, 2017 در 17:59 توسط

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 100 هنرجو در دوره‌های آموزشی طرح اقتصاد مقاومتی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سرهنگ دوم پاسدار مهرداد رحیمی امروز در نشست شورای اداری شهرستان سامان با اشاره به شعار سال‌جاری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: در سال‌جاری اقدامات مطلوبی در سپاه ناحیه این شهرستان انجام گرفته است که این نوع اقدامات، برگزاری نشست های تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی و تاکید بر موضوع تولید و اشتغال توسط آحاد جامعه به جهت خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی اظهار داشت: برنامه های آموزشی همچون سال‌های گذشته در این خصوص از طرف سپاه‌ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان انجام گرفته است که در این راستا از ابتدای امسال تا به‌کنون 100 نفر در دوره‌های آموزشی شرکت فعال داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان با عنوان اینکه 5 کارگاه مهارتی و اقتصاد مقاومتی در قالب های مختلف دام، طیور، پرورش قارچ و بسته بندی تشکیل شده است، تصریح کرد: انتظار می رود این تعداد افرادی که در این دوره های آموزشی شرکت داشته اند تا پایان سال‌جاری به 500 نفر افزایش یابند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد که بتوان اقتصاد مقاومتی به صورت‌پویا، گره‌گشای اقتصاد جامعه باشد که به فراخور مباحث، استعدادها، توان و ظرفیت‌هایی که در شهرستان سامان وجود دارد برنامه های آموزشی در این راستا به نحو مطلوب صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که شهرستان سامان یکی از قطب‌های کشاورزی می باشد، آموزش های لازم توسط کارشناسان مجرب و با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی به باغداران ارائه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان به دو منظوره کردن بخش کشاورزی و ایجاد استخرهای پرورش ماهی اشاره کرد و بیان داشت: در راستای مباحث کشاورزی، هم‌اکنون زمین‌هایی بلا استفاده وجود دارد که می‌توان از این نوع زمین‌ها به جهت تولید پرورش انوع قارچ اقدام نمود و امید است بتوان استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت های کشاورزان این منطقه ایجاد نمود.

رحیمی یادآور شد: در سال‌جاری حمایت ما صرفاً در بحث صنایع بسته‌بندی بود و انتظار می‌رود اعتبارات جدید ما تا قبل از شروع فصل پاییز، همچون سنوات گذشته در سال‌جاری اجرایی شود.

وی به اختصاص وام‌های خود اشتغالی در حوزه طرح‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: هم اکنون اعتبارات محدودی در این زمینه وجود دارد که تاکنون اعتباری بالغ بر 1 میلیارد ریال در قالب صنایع بسته بندی، عرضه شده است ولی در صدد هستیم بتوانیم در 6 ماهه دوم سال‌جاری در عرصه های مختلف تا 10 برابر این اعتبارات را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *