۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار / گفتگو

اجرای 18 پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در شهرستان سامان

آگوست 20, 2017 در 17:38 توسط

فرماندار شهرستان سامان از اجرای 18 پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

سعید صالحی اردلی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سامان بـرتـر با بیان اینکه در هفته دولت 18 پروژه عمرانی در شهرستان سامان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد، افزود: این پروژه ها جمعاً با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد ریال هزینه شده‌اند.

وی اظهار داشت: پروژه های قابل افتتاح و بهره‌برداری شامل آسفالت معابر شهر، تکمیل معابر پارک شهرک ابوذر سامان، پیاده رو سازی معابر، سالن چند منظوره، برق رسانی و رفع حریم ساختمان‌های بنیاد مسکن روستای هوره، اصلاح و بهینه سازی و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار، طرح آبیاری قطره‌ای مزرعه فضل آباد، بسته بندی خشکبار میوه، ترشیجات و شوریجات، بهره‌برداری از آسفالت معابر روستای هـوره، بهره‌برداری از کانال آب داخل روستای سوادجان و بهره‌برداری از اسفالت معابر روستای سوادجان، تعریض و جدول کشی و بهره‌برداری از آسفالت خیابان امام خمینی‌(ره) روستای صادق آباد، اجرای دیوار حائل، آسفالت معابر و جدول کشی و کانیو روستای قوچان، بهره‌برداری از آسفالت معابر روستای چم‌کاکا، ایجاد زیرساخت های گردشگری روستای سوادجان، تکمیل مرمت حفاظت بافت تاریخی روستای یاسه‌چای، ساماندهی گلزار شهداء روستای گــرمدره، احداث مرکز بهداشتی درمانی و خانه پزشک شوراب صغیر و اخداث مـرکـز دیالیز سامان از اهم برنامه هفته دولت در شهرستان سامان می‌باشد.

فرماندار شهرستان سامان تصریح کرد: 5 یونیت دندانپزشکی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال هزینه شده است که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

صالحی پیش بینی کرد کلنگ طرح انرژی خورشیدی که توان تولید 10 مگاوات برق را در شهرستان سامان خواهد داشت، به زمین زده خواهد شد، که این طرح توسط بخش خصوصی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سامان به روندکار اجرایی پروژه کمربندی سامان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این عملیات تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فقط قسمت تقاطع مسیر پل زمانخان به سمت جاده تیران باقی‌مانده است که پل های سمت راست این جاده احداث شده است.

وی در این راستا ادامه داد: هم اکنون منتظر تملک زمین پل سمت چپ جاده می باشیم که در این خصوص پیگیری های لازم با حضور کارشناسان و رایزنی با کشاورزان آن منطقه در حال انجام است که پس از تملک، اجرای پل سمت چپ جاده کمربندی نیز احداث خواهد شد.

صالحی با عنوان اینگه در مسیر جاده سامان که از پلیس راه به سمت پل زمانخان، به جاده تیران متصل است، تصریح کرد: جاده ایل بگی به شوراب صغیر یکی از مهمترین زیرساخت های گردشگری است که در طول 3 سال گذشته در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز خوشبختانه با تامین اعتبار قصد داریم از پلیس راه تا ورودی شهر سامان را به صورت 2 بانده به اجرا برسانیم که در این راستا هم‌اکنون پیمانکار در حال انجام کار می‌باشد.

فرماندار شهرستان سامان به باند سبقت از هتل گلهای سامان به سمت پل زمانخان اشاره کرد و افزود: این پروژه هم‌اکنون در حال اجراست و از روستای ایل بگی تا شوراب صغیر تنها 2 کیلومتر آسفالت نیاز است که بزودی اجرای این کار به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های گردشگری این شهرستان انجام و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *