۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: اگر دشمن بخواهد دولت ایران را تضعیف کند باید قدرت دفاعی آن را تضعیف کنند

ژوئن 30, 2017 در 16:45 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: حمله موشکی سپاه به تروریست های تکفیری در دیرالزور هر ایرانی رو شادمان کرد و به محوری برای وحدت ملی تبدیل شد، پس اگر دشمن بخواهد دولت ایران را تضعیف کند باید قدرت دفاعی آن را تضعیف کنند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور شهرکی امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به پیرامون سخنان گوهربار حضرت امیرالمومنان علی (ع) در نهج البلاغه و به هفت موعظه بسیار ارزشمند و زیبای اخلاقی را در حکمت 224 نهج البلاغه اشاره کرد.

وی در بخشی دیگری از خطبه ها به جمعیت کنونی کشور ایران در حال حاضر اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت ایران اسلامی بیش از 85 میلیون نفر است که یک و نیم برابر رشد جمعیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

حجت الاسلام ملکپور خاطرنشان کرد: این جمعیت در فضای جمهوری اسلامی و با وجود مؤسسات فراوان فرهنگی، نهادها و تشکلات رسمی و دولتی از اداره تبلیغات اسلامی گرفته تا ارشاد اسلامی و مراکز بیشمار دینی و مذهبی مثل بُقاء متبرکه و امامزادگان و مساجد، تکیه ها، حسینیه ها و هیئت‌های مذهبی رشد کرده است.

وی ادامه داد: همه اینها پشتوانه هایی هستند برای مباحث فرهنگی، انتظارات و توقعات بیشتری را نسبت به این نتیجه و ثمردهی این مبحث فرهنگی داشته و داریم ولی آنچه که می بینیم پیشرفت در این راستا کم بوده و حتی نتوانستیم به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را که دستور الهی است و احادیث به آن عنایت لازم را دارند و در این اواخر در مجلس شورای اسلامی به صورت نیم بند تصویب و جهت اجرا به دولت ابلاغ شده را از غربت بیرون بیاوریم.

خطیب نماز جمعه سامان افزود: دو فریضه ای که اگر می‌خواهیم اثرگذار باشد، باید در ساز و کار حاکمیت باشد و در این راستا همت عاملان و دولت محترم را می‌خواهد تا محقق شود و اینجاست که مقام معظم رهبری مفهوم آتش به اختیار را مطرح کردند تا مردم مشغول مسائل دسته چندمی و موضوعات ناچیز نشوند و اگر اینطور شد از مسائل اساسی و مسائل اصلی کشور دور می شویم.

وی در راستای فرمایش گوهربار مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا فرمودند منظور از آتش به اختیار عمل فرهنگی خود جوش و در عین حال تمیز و قانونمند است و همراه با منطقی که بهانه به دست آدم های پوچ اندیش ندهد و جریان انقلاب رو مدیون و یا بدهکار نکند.

امام جمعه سامان گفت: همه آنهای که دغدغه نظام را دارند باید همواره هوشمندانه عمل کنند و از سرزنش، سرزنش کنندگان هم باکی نداشته باشند.

حجت الاسلام ملکپور در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و به 11 تیرماه سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب توسط منافقین اشاره کرد و یاد و خاطره آن شهید والا مقام را گرامی داشت.

وی همچنین به 12 تیرماه برابر با 8 شوال سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع توسط وهابیت و همچنین سالروز حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس و روز افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: هفته ی دوم تیر ماه (6 الی 12 تیرماه) هفته ای پر حادثه است و در عمده این حوادث استکبار جهانی به رهبری آمریکا نقش اصلی را داشته است.

خطیب نماز جمعه سامان ادامه داد: آن فاجعه هفتم تیر، بمباران شیمیایی سردشت، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، ترور مقام معظم رهبری در 6 تیر سال 1360، ترور و شهادت آیت الله صدوقی از افراد موثر جریان اسلامی و در کنار این موارد هزاران کار و اقدام دیگری که کردند که از جمله حمایت از تجزیه طلبی و تروریسم، حمایت از سازمان تروریستی منافقین و یا اختصاص بودجه جهت مقابله و بر اندازی جمهوری اسلامی و همچنین راه اندازی جنگ تحمیلی و مشارکت مستقیم آمریکا در جنگ، همه این‌ها گوشه‌ای و نمونه ای از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است که مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: هر کس دیگری درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند چون دولت آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در دنیا ست.

حجت الاسلام ملک پور با عنوان اینکه در مقابل این دشمن چگونه باید برخورد نمود، تصریح کرد: در این راستا باید پاسخ دندان شکن داده شود که یکی از همین پاسخ های دندان شکن، پاسخ به حمله تروریستی اخیر است که سپاه انجام داد.

وی بیان داشت: همه می‌دانند مهمترین ارکان قدرت کشورهایی که امروزه در دنیا حرفی برای گفتن دارند قدرت ناشی از نفوذ ملی و توانمندی دفاعی است که تامین کننده ی محیط فعالیت دولت است و ما دیدیم حمله موشکی سپاه به تروریست های تکفیری در دیرالزور هر ایرانی رو شادمان کرد و به محوری برای وحدت ملی تبدیل شد؛ پس اگر دشمن بخواهد دولت ایران را تضعیف کند باید قدرت دفاعی آن را تضعیف کنند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به 14 تیرماه، به روز شهرداری و دهیاری اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز، شهرداری را یک مجموعه موثر در امورات شهر تلقی کرد که تغییر شهر، دگرگونی شهر و زیبایی شهر مستقیماً با شهرداری مرتبط است که طبیعتاً تحقق این نوع فعالیت ها، ملزم زحمات و کار شبانه روزی احتیاج است.

وی موفقیت در امر خدمات شهری را نیازمند چند مسئله دانست و اظهار داشت: در ابتدا همراهی مردم و در مرحله بعد همکاری بین اعضای شورای شهر و شهرداری می طلبد که هر چقدر همکاری بین این دو نهاد بیشتر باشد خدمات رسانی به مردم مطلوب تر است و اولویت بندی در کارها یکی دیگر از الزامات موفقیت در امر خدمات شهری است و دلسوزانه هزینه کردن و شفاف سازی هم خیلی مهم است و ما هم صرفا نباید فقط به مشکلات بنگریم بلکه باید کارهای انجام شده در سطح شهر را هم ملاحظه کنیم.

حجت الاسلام ملکپور در بخش پایانی خطبه ها با توجه به وضعیت کنونی و بحرانی آب شرب در شهر سامان، خطاب به رئیس جمهوری  گفت: گرچه که سخنان اینجانب در رابطه با وضعیت آب شرب نتیجه ای حاصل نشد، ولی آقای رئیس جمهور اون روزی که می خواستید با گروه 1+5 مذاکره کنید و می گفتید ما باید مذاکره کنیم تا برجامی وجود داشته باشد که آب خوردمان حل شود، اما آقای رئیس جمهور شما که مذاکره کردید و برجام را هم آوردید، اما چیزی در برجام حاصل نشد ولی آب خوردن ما هم قطع شد!

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *