۰

کل اخبار / گفتگو

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان سامان مشاهده نشده است

ژوئن 18, 2017 در 15:04 توسط

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان سامان مشاهده نشده است.
 

مرتضی خلیلی امروز در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان اینکه با اقدامات و برنامه ریزی های خوبی که در شهرستان سامان انجام شده است تاکنون هیچ موردی از ابتلا بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است، اظهار داشت: برای پیشگیری از این بیماری علاوه بر کلاسهای آموزشی، نظارت ها بهداشتی بر کشتار دام ها افزایش داده شد.

وی اظهار داشت: 12 دوره آموزشی برای قصابان، دامداران، جلسه با مسئولین کمیته در شهر سامان برگزار شده است و در روستاهای بخش مرکزی و زاینده رود سامان نیز از طرف پایگاه ها و مرکز بهداشت دوره های آموزشی برای قصابان و دامداران برگزار شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان افزود: افرادی که به هر نحوی با دام زنده سر و کار دارند می بایست شرایط بهداشتی را رعایت کنند و قصابان هنگام ذبح دام باید وسایل حفاظتی فردی از جمله چکمه، لباس ضخیم مناسب، ماسک و دستکش استفاده کنند.

خلیلی اظهار داشت: شهروندانی که قصد خریدن و مصرف گوشت دارند بایستی ابتدا گوشت را قبل از هرگونه خرد کردن و یا چرخ کردن در دمای 0 تا 4 درجه به مدت 24 ساعت گوشت را در یخچال نگهداری کنند تا ویروس احتمالی از بین برود و بدون خطر گوشت را مصرف کنند.

وی با اشاره به این که خوردن گوشت آلودگی را انتقال نمی دهد، تصریح کرد: مردم باید مراقب باشند تماس با گوشت آلوده ممکن است آلودگی را انتقال دهد که البته گوشت توزیع شده در قصابی ها که دارای اتیکت کشتار می باشند سالم می باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان یادآور شد: علائم بیماری تب کریمه کنگو بی حالی، سستی، سردرد، سرگیجه و اسهال ،درد در پشت گردن وکمر وحتی ناراحتی گوارشی است و اگر مردم این علائم را احساس کردند به پزشک مراجعه کنند.

یکی از مهمترین روش های پیشگیری این بیماری رعایت بهداشت در دامداری ها و انجام سمپاشی بر علیه حشرات به ویژه کنه ناقل این بیماری در دامداری ها می باشد.

انتهای پیام/

 
سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد
 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *