۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت نماز جمعه سامان: منویات مقام معظم رهبری همواره مبتنی بر منطقی قوی و توام با هوشمندی است

ژوئن 16, 2017 در 16:27 توسط

امام جمعه موقت سامان گفت: منویات مقام معظم رهبری همواره مبتنی بر منطقی قوی و توام با هوشمندی و جامعیت مثال زدنی است و اعتماد و اطمینان نسبت به فرمایشات ایشان شرط اول اطاعت پذیری و ولایتمداری است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در سامان، به سالروز شهادت مولای متقیان علی (ع) اشاره کرد و به ویژگی های بارز این امام همام پرداخت.

وی در این راستا اظهار داشت: اعماق شخصیت اقیانوس گونه امیرالمومنین علی (ع) را جز کسانی که خودشان مثل او مرتبط با منبع غیب بودند، کسی نتوانسته و نمی تواند درک کند.

خطیب موقت نماز جمعه سامان با عنوان اینکه تجلی همه خوبی ها در سیرت امیرالمومنین (ع) است خاطرنشان کرد: بشریت امروز پس از گذشت قرن ها همچنان محتاج مرام و معرفت و آموزه های علی (ع) است ولی امروز هم این بزرگوار مثل 1400 سال پیش مظلوم هستند و برخی نیز ادعا می کنند که شیعه علی (ع) هستند و دم از عدالت علی می زنند.

وی ادامه داد: عدالت در عصر جاهلیت ثانی، بیش از گذشته گم شده است و بشریت امروز از بی عدالتی رنج می برد.

حجت الاسلام رضی افزود: آنهایی که خودشان را مدافع حقوق بشر می دانند، حرف از دموکراسی می زنند ظلم های متعددی انجام می دهند و در شرایط سخت دیگر حرف از حق و عدل نمی زنند.

وی خاطرنشان کرد: دوران انتظار و غیبت حجت خدا و عصر ولایت مطلقه فقیه است که برخی ظالمانه و هم نوای با جبهه استکبار، دنبال تضعیف آن بوسیله تعریف امام و تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه موقت سامان بیان داشت: کسی که نداند مقام معظم رهبری در این ترتیب به 3 دهه بعد از امام، از سیرت و اصول مکتب امام (ره) به عنوان صحیفه انقلاب و کشتی انقلاب اسلامی را در همان مسیر با وجود فتنه ها و توطئه های فراوان هدایت فرموده است و لذا منویات مقام معظم رهبری همواره مبتنی بر منطقی قوی و توام با هوشمندی و جامعیت مثال زدنی است و اعتماد و اطمینان نسبت به فرمایشات ایشان شرط اول اطاعت پذیری و ولایتمداری است.

وی به سند 2030 اشاره کرد و گفت: این سند پس از اما و اگرها، بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 23 خردادماه جاری در راستای هشدارهای مقام معظم رهبری، توقف این سند را تصویب کرد.

خطیب موقت نماز جمعه سامان اظهار داشت: این اقدام، ضمن قابلیت تقدیر و تشکری که دارد، نشان داد بر خلاف آن چه القاء می شد که نظرات رهبری مبتی بر گزارشات غلط است و استدلال و منطق رهبری بی نظیر و کاملا دقیق، قابل اعتماد و البته مطابق با منافع و مصالح ملی است.

حجت الاسلام رضی به فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزارن نظام در روزهای اخیر اشاره کرد و از منظر ایشان فرمودند: همه چیز در نظام باید مطابق با مصلحت و منفعت ملی باشد و ملاک و معیار سنجش منفعت ملی باید 3 عنصر اساسی یعنی اسلام، ایرانی بودن و انقلابی بودن باشد و هر برنامه ای که با این 3 اصل در تضاد و تزاحم باشد، محکوم به شکست و البته نشانه ای از نفوذ و انحراف دارد و باید همگان با آن مقابله کنند.

امام جمعه موقت سامان ادامه داد: برخی از جریان هایی که از بیرون خط می گیرند و مطابق خواست دشمن مسائل را می فهمند و مطرح می کنند، گاهی برداشت هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری می کنند و مثل همین جمله (آتش به اختیار) که در جمع دانشجویان فرمودند.

وی با اشاره به اینکه «آتش به اختیار» بودن افسران جنگ به معنی فعالیت های تخریبی و ایجاد گسیختگی از نهادهای نظام اسلامی نبوده و نیست از منظر مقام معظم رهبری فرمودند: البته در جنگ نرم قرارگاه مرکزی وجود دارد که دستور می دهد، اما اگر چنانچه رابطه قرارگاه قطع شد و یا عیبی پیدا کرد، در اینجا فرمانده دستور به آتش به اختیار را می دهد، خوب شما افسران جنگ نرم هستید، آن جاهایی که احساس کردید دستگاه مرکزی اختلافی دارد و نمی تواند درست مدیریت کند آنجا آتش به اختیار کنید و باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید و اقدام نمایید.

حجت الاسلام رضی تصریح کرد: آتش به اختیار یعنی وقتی میلیون ها جوان بیکار و کارگاه ها تعطیل هستند و فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضعیف است هر کسی می تواند جوانی را سرکار ببرد و این خود نوعی جهاد است.

امام جمعه موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و 27 خردادماه به آخرین شب قدر و روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: به همین مناسبت به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد کشاروزی در 27 خرداد سال 1358 صادر شد.

وی بیان داشت: آنچه امروز به آن سخت نیازمندیم انجام کار جهادی برای ساخت و آبادانی کشور و خصوصا رسیدگی به روستاها به عنوان مرکز اصلی تامین و تولید مواد غذایی است.

خطیب موقت نماز جمعه سامان ادامه داد: برای تحقق این سهم از همان ابتدای انقلاب، نهادی مقدس به نام جهاد کشاورزی با دستور فرمان امام (ره) ایجاد شد که متاسفانه با نابودی آن توسط برخی مسئولین وقت، رسیدگی به کار روستاها و محرومین کم رنگ شد و سبب گردید که روستاهای کشور روز به روز تخلیه شوند و باعث کاهش جمعیت و بی انگیزگی در روستاها شود و به حاشیه نشینی بر اطراف شهرهای بزرگ منجر شود.

وی تصریح کرد: اگر به روستاها بیشتر توجه شود، هم خودکفایی در عرصه های مختلف مواد غذایی و بی نیازی از واردات این موارد حاصل خواهد شد و هم کشور از آسیب ها و فشارهای خارجی و تحریم مصون خواهد ماند چرا که امروزه در بخش کشاورزی، کشور ما تامین کننده بیش از 80 درصد مواد غذایی است.

امام جمعه موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) در 16 مرداد سال 1358 همزمان با شروع دور تازه ای از جنایات بی رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در لبنان، طی پیامی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کردند و عموم مسلمین جهان را به همبستگی اسلامی در این روز بزرگ فراخواندند.

وی در پایان بیان داشت: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *