۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری: افراد مورد حمایت بیگانگان، قابل اعتماد نیستند

می 7, 2017 در 15:53 توسط

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: اینکه ما به جای محکوم کردن اقدامات دولت عربستان به طرفداری از آن بپردازیم نشان از ضعف دیپلماسی دارد، دولت تدبیر به دولت تحقیر تبدیل شده است.
 

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از فارس، احمدرضا بسیج در مراسم افتتاح ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در شهرستان سامان اظهار کرد: همه انسان‌ها دارای خصایص ناپسندی از جمله حسد، غضب، لجبازی، شهوت و… هستند، که پافشاری بر این خصایص در دنیا باعث ضرر در آخرت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر فردی در جامعه‌اسلامی مسؤولیت پیدا کند باید پاسدار ارزش‌های قرآن و دین باشد، افزود: فرد باید تمام تلاش خود را در جهت زندگی سالم، برطرف کردن تبعیض، فساد و … انجام دهد این در حالی است که به گفته معاون وزیر کشور در سال 1395 آمار سابقه‌داران در کشور ایران به 8 میلیون رسیده است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در ادامه شرافت، فرهنگ، اسلامیت و غیرت را جز لزومات جامعه اسلامی دانست و گفت:جدای از بحث‌های عمرانی در کشور نیاز به حیثیت، افتخار و عزت‌ داریم که اکنون در جامعه‌اسلامی شاهد افرادی هستیم که به خاطر فقر دست به کارهایی از قبیل قاچاق، دزدی، تجاوز به نوامیس و… می‌زنند.

بسیج با انتقاد از صحبت‌های یکی از کاندیداها در دفاع از سازنده فیلم فروشنده در مناظرات، عنوان کرد: چرا مسؤولی در کشور باید از فیلمی حمایت کند که مضمون آن رواج بی‌غیرتی در جامعه است. مگر پست و مقام چه ارزشی دارد که به خاطر آن ارزش‌های دین زیر سوأل برود.

 وی رفتار بعضی از دولتمردان را در برخورد با دشمنان کشور ایران ضعیف و مایه ننگ دانست و اضافه کرد: نباید بعضی از افراد به خاطر پست و مقام عزت، شرافت و دیانت خود را زیر سوأل ببرند، در حالیکه وزیر امور خارجه کشور ایران وظیفه دارد به طور قاطعانه در مقابل رفتارهایی از قبیل حادثه منا، تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و از این دست اقدامات انجام دهد.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اکر کسی به ارزش‌های ما توهین کند هیچ جایگاهی برای او قائل نیستیم، خاطرنشان کرد: اینکه ما به جای اینکه اقدامات دولت عربستان را محکوم کنیم به طرفداری از دولت عربستان بپردازیم نشان از ضعف دیپلماسی دارد، دولت تدبیر به دولت تحقیر تبدیل شده است.

بسیج با اشاره به برجام‌‌ هفت‌گانه‌ای که قرار بود بعد از برجام اولیه صورت گیرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات سال گذشته خود در حرم مطهر امام رضا(ع) به آن اشاره فرمودند این است که در این برجام‌ها مسائلی مانند تروریست، موشکی، به رسمیت شناختن اسرائیل، رابطه با آمریکا، به رسمیت شناختن حوزه عربستان مطرح بوده است.

وی با انتقاد از بر سرکار آمدن مسؤولان اشرافی در کشور، افزود: پیشنهاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای اعلام دارایی‌های کاندیداها بسیار به‌جا بود و امیدواریم در مناظره بعدی شاهد اعلام دارایی کاندیداها باشیم.

استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: مسؤولی که در خانه میلیاردی در شمال شهر تهران زندگی می‌کند چطور می‌تواند وضعیت زندگی کارگری که بیکار است و در مقابل خانواده شرمنده، را درک کند و باید به این نکته توجه اساسی داشت که هرکجا کاخی هست، کوخی نیز وجود دارد.

بسیج اضافه کرد: بعضی از دولتمردان در آستانه انتخابات دست به افتتاح پروژه‌هایی می‌زنند که دستاورد سپاه و دولتی است که روزانه انتقادهای فروانی نسبت به او دارند و از مسائلی مانند جنگ سوریه که هیچ ارتباطی به دولت ندارد بهره‌برداری سیاسی می‌کنند که این به‌نوعی فریب مردم است.

وی دروغگویی را از بدترین رذایل اخلاقی دانست و افزود: چگونه مردمی که با محرومیت و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند با نشاط باشند، آیا مشکل جامعه کنونی ما برگزاری کنسرت است ؟ در صورتیکه در سال‌های گذشته در کشور ما حدود 4 هزار کنسرت اجرا شده و فقط 12 کنسرت بنا بر دلایلی لغو گردیده است.

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به دور از جناح‌بازی‌های سیاسی به دنبال تحقق ارزش‌های دینی باشیم و کسانی که مورد حمایت بیگانگان در شبکه‌های خارجی هستند به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *