۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

جاده دسترسی اولویت‌ گردشگری در بخش زاینده‌رود سامان

آوریل 19, 2017 در 20:30 توسط

بخشدار زاینده‌رود گفت: جاده دسترسی از اولویت‌های مهم گردشگری در بخش زاینده‌رود است.

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از فارس، عیسی ملکی اظهار کرد: جاده دسترسی یکی از مشکلات اصلی روستاهای بخش زاینده‌رود به ویژه روستای هدف گردشگری یاسه‌چای محسوب می‌شود چراکه جاده‌ای که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد جاده روستایی است.

بخشدار زاینده‌رود عنوان کرد: پل یاسه‌چای نیز برای پذیرش تعداد انبوه گردشگران نامناسب است که لازم است در راستای توسعه گردشگری پایدار در این روستا اقدامات عمرانی بیش‌ازپیش انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جشنواره‌های مختلف در این روستا به منظور توسعه گردشگری اجرا شده بیان داشت: فرهنگ استفاده اهالی روستا از منازل مسکونی خود به عنوان مسافرکاشانه‌ در این روستا نهادینه شده و در حال حاضر سه باب مسافر‌کاشانه در این روستا فعال است.

ملکی اظهار داشت: در شهرستان سامان حدود 70 خانه‌مسافر فعال شده است و بخش زاینده‌رود 10 روستا دارد که 70 برابر جمعیت این روستا گردشگر وارد آن می‌شود و این امر تأمین زیرساخت‌های گردشگری را به صورت مؤثر می‌طلبد.

وی، بوم‌گردی، روستاگردی و طبیعت‌گردی را از ظرفیت‌های مهم این روستا در حوزه توسعه گردشگری پایدار برشمرد و افزود: تاکنون دو جشنواره بزرگ روستاگردی و بوم‌گردی در یاسه‌چای برگزار شده که به معرفی آیین و رسوم این روستای هدف گردشگری، محصولات باغی آن و همچنین فرهنگ‌سازی اهالی آن و اطلاع‌رسانی به گردشگران پرداخته شد.

بخشدار زاینده رود پروژه باغ‌گردشگری را از دیگر طرح‌های شاخص در این روستا دانست و گفت: این طرح برای حضور خانواده‌ها و عموم مردم اجرا شد و زیرساخت‌های متناسب با آن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *