۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

رئیس آموزش و پرورش سامان: شناخت دانش آموزان از ابزارها، سبب موفقیت در عرصه های تحصیلی می شود

آوریل 16, 2017 در 09:55 توسط

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: شناخت دانش آموزان از ابزارها می تواند سبب ایجاد یک انسان موفق در عرصه های تحصیلی و زندگی آنان شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، محمد دهقانی امروز در نشست هدایت تحصیلی دانش آموزان با حضور مدیران و مشاوران مدارس شهرستان سامان اظهار کرد: انتخاب سرنوشت ساز دانش آموزان در عرصه های مختلف تحصیلی به مراتب یکی از انتخاب های دقیق و پراهمیتی است چرا که تشخیص انتخاب صحیح با انتخاب نادرست در بین دانش آموزان می تواند سبب شکل گیری نوعی ضمانت در سرنوشت آینده آنان شود.

وی با بیان اینکه انتخاب گزینه نادرست می تواند خسارت های جبران ناپذیری در زمینه های علمی دانش اموزان ایجاد کند افزود: انگیزه، توانایی و علاقه می تواند در هر شرایطی مصلحت آن جامعه را در هر انتخابی ضروری جلوه دهد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان با عنوان اینکه دانایی ها را می توان با بسیاری از ابزارهای امروز جامعه به توانایی در امور تحصیلی و زندگی تبدیل نمود، تصریح کرد: سعادت و خوشبختی هر انسانی در گرو دستان خود می باشد چرا که صرفا این معلمان، کتابها و اولیاء آنان تنها ابزارهایی هستند که دانش آموزان با آنها به هدف و سرلوحه خود می رساند.

دهقانی با بیان اینکه هدایت تحصیلی بر 4 مبنای استعداد، علاقه، نیاز و امکانات استوار می باشد خاطرنشان کرد: دانش آموزان می توانند به صورت آگاهانه، سرلوحه هایی از این نوع شاخه ها و رشته های تحصیلی را انتخاب کنند و به نقطه هدف خود برسند.

وی اظهار داشت: در راستای هدایت تحصیلی، مشارکت های کلیه عوامل از جمله دستگاه های اجرایی، آموزشی و همچنین والدین امری مهم به نظر می رسد که می بایست نقش مهمی در این زمینه ایجاد نمود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان در این نشست خواستار همکاری بیشتر والدین در امر فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان را داشت و با بیان اینکه قطعا این نهاد آموزشی می تواند نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشد، بیان داشت: در این راستا مدیران و مشاوران نیز همکاری لازم را در این خصوص با مدارس داشته باشند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *