۰

کل اخبار / مذهبی

امام جمعه سامان: بیان فضائل اخلاقی امام علی (ع)، بخشش گناهان را در پی دارد

آوریل 11, 2017 در 00:30 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: خداوند برای علی (ع) فضائل بی شماری قرار داده است که اگر کسی یکی از آن فضایل را از روی اعتقاد و اعتراف بیان نماید، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپـور شهرکی امشب در مراسم جشن میلاد حضرت امام علی (ع) که در مسجد جامع سامان برگزار شده بود اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) ذکر علی را عبادت می دانست به طوری که شنیدن فضائل علی ابن ابیطالب (ع) نوعی عبادت محسوب می شد.

وی افزود: حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند که اگر کسی فضائل علی (ع) را بشنود، خداوند متعال گناهان گوش او را می آمرزد و حتی اگر کسی یک فضیلت از او را بنویسد مادامی که از آن نوشته اثری باقی بماند برای آن نویسنده طلب مغفرت می شود.

امام جمعه سامان در جایی دیگر از منظر پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: براستی خداوند برای علی (ع) فضائل بی شماری قرار داده است که اگر کسی یکی از آن فضایل را از روی اعتقاد و اعتراف بیان نماید، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد.

حجت الاسلام ملکپـور تصریح کرد: اگر کسی کمالات در وجود او نهفته باشد محبوب دلها می شود چرا که پیامبر اعظم (ص) که عالمیان شیفته خوبی ها و پاکی های این رسول مهربانی بودند، ایشان نیز عاشق شیدای علی (ع) بود که به نحوی که در آیه مباهله آمده است: علی جان پیامبر است و جان هر کس شیرین و دوست داشتنی است.

وی به فضائل علمی امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: علم و دانش علی (ع) به صورت اکتسابی ایجاد نشده است بلکه علم او (لدنی) است و ریشه در علم الهی و آسمانی دارد؛ علم او نیز بر تمامی انسان های معمولی و غیر مرتبط با وحی آسمانی حائز برتری و امتیاز است.

امام جمعه سامان به ویژگی های بارز عبادت این امام همام اشاره کرد و اظهار داشت: علی علیه السلام عابدترین مردم بود و عبادت هیچ کس به عبادت آن حضرت نمی رسید، و روزها روزه می داشت و شب ها به عبادت پروردگار مشغول بود و شبانه روز هزار رکعت نماز می خواند، به طوری که پیشانی آن حضرت از بسیاری سجود پینه بسته بود.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *