۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

شهرستان سامان، نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری

مارس 27, 2017 در 17:01 توسط

شهرستان سامان به عنوان نگین چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین شهرستان‌های گرشگری این استان به شمار می‌رود. 

‏به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، شهرستان سامان یکی از مهمترین شهرستان‌های این استان به شمار می‌رود که به طور متوسط سالیانه بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر و مسافر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری آن بازدید می‌کنند.

این شهرستان با مرکزیت شهر سامان، از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری، تاریخی و مذهبی چهارمحال و بختیاری است.

تا کنون بیش از ۶۰ خانه مسافر در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده که موجب افزایش ورود مسافر و گردشگر به استان به ویژه شهرستان سامان شده است.

باغات و روستاهای حاشیه رودخانه زاینده‌رود، قایق‌رانی در آب‌های آرام و خروشان روستای سوادجان، باغات بادام، گردو و هلو از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سامان محسوب می‌شوند.

پل تاریخی زمانخان یکی از بی‌نظیرترین جاذبه های دیدنی شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که بسیاری از مسافران و گردشگران چهارمحال و بختیاری بازدید از این پل تاریخی را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار می‌دهند.

ساختمان این پل در دوره صفویه در زمان یکی از روسای طوایف قشقایی به نام زمانخان احداث شده است. این پل برروی رودخانه زاینده‌رود بصورت دو دهنه طاق قوسی به طول ۲۲ متر و به عرض پنج متر و به ارتفاع ۱۳ متر در سال ۱۰۲۲ هجری قمری بنا گذاشته شده است.

این بنا برروی صخره‌های سنگی طبیعی با مصالحی از آجر با ملات گچ و خاک در تمام بدنه و طاق ها و همچنین سنگ در پایه‌های آن ساخته شده است.

مسجد جامع سامان، بافت تاریخی روستای یاسه‌چای، کوه شیراز، پل تاریخی هوره، بقایای قلعه هوره و مقبره دهقان سامانی از مکان‌های تاریخی و مذهبی شهرستان سامان به شمار می‌روند.

انواع لبنیات مانند ماست، کره، کشک، قارا، قارابشکن، دوغ، روغن محلی و پنیر، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و میوه‌های باغی دیگر جزو سوغات محلی شهرستان سامان محسوب می‌شوند.

قنات لاغدنبه در این شهرستان، به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین قنات چهار محال و بختیاری است.

شهر سامان از دیرباز کانون دانش و عرفان بوده و شعرای نامدار و ادبای بی شماری در دامان خود پروریده که عمان و دهقان سامانی از جمله این افراد نامدار هستند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *