۰

کل اخبار / مذهبی

امام جمعه سامان: حضرت فاطمه زهرا (س) کسی بود که امامان 12 معصوم در پیشگاه او خاضع بودند

مارس 3, 2017 در 00:18 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) کسی بود که امامان 12 معصوم در پیشگاه او خاضع بودند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور در مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع سامان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه در مظلومیت شهادت بانوی بزرگ اسلام قرار گرفته ایم افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) کسی بود که امامان 12 معصوم در پیشگاه او خافع بودند.

وی اظهار داشت: بانویی که پدرش خاتم انبیاء است و آورنده دین و کتاب خداست، چنین پدری لقب یا کنیه ام ابیها را به او لقب داده است.

حجت الاسلام ملک پور به روایتی از بانوی بززگ اسلام اشاره کرد و افزود: روزی رسول خدا (ص) با یک مرد نابینا وارد خانه زهرا (س) شدند، حضرت فاطمه (س) تا میهمان را مشاهده کردند سریعا حفظ حجاب کرد، زمانی که پدرش علت حفظ حجاب فاطمه را از مرد نابینا پرسید، آن حضرت فرمود: پدر جان اگر آن مرد نابینا مرا نمی بیند، ولی من او را می بینم و آن مرد شامه اش کار می کند و بوی مرا استشمام می کند.

امام جمعه سامان با اشاره به فرمایش قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگر زن با مرد نامحرم حرف می زند با نرمی و نازکی با هم صحبت نکنند و در جایی دیگر حضرت رسول اکرم (ص) از اصحابش سوال می کند که زن چه کسی به خدا نزدیک است، در جواب اصحاب گفتند: ما نمی دانیم.

وی ادامه داد: زمانی که فاطمه (س) این سوال را شنید فرمود: آنجایی زن به خدا نزدیکتر است که جایگاهش در اندرونی خانه باشد و در جایی دیگر حضرت رسول اکرم (ص) از دخترش سوال می کند که خیر زن به چه چیزی است و آنگاه حضرت زهرا (س) می فرماید: خیر زن به این است که نه مردی او راببیند و نه او مردی را ببیند، در این چند نکته پیغمبر گرامی اسلام می فرمایند: ای فاطمه تو از منی و تو نمونه منی، هر کس تو را بیازارد مرا آزرده است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *