۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

تشدید نظارت بر زمین‌خواری در شهرستان سامان

فوریه 21, 2017 در 17:45 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: با پیگیری هایی از طریق دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، نظارت دقیق و مستمر بر تصرفات زمین خواری در شهرستان سامان صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سعید صالحی اردلی امروز در نشست ستاد مبارزه با زمین خواری شهرستان سامان اظهار داشت: مباحثی در خصوص پیگیری تهیه فرمت به عنوان بانک اطلاعات جامع و کامل و نیز تفکیک هر روستا به منظور احصاء موارد مرتبط با اضافه تصرفات، تغییر کاربری ها، حریم راه ها و رودخانه ها مطرح شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت های خاص شهرستان سامان و به دلیل گردشگر پذیر بودن این شهرستان و نیاز به نظارت دقیق و مستمر بر تصرفات و بحث زمین خواری، پیگیری هایی از طریق دستگاه های اجرایی استانی انجام داده ایم که از جمله تهیه امکانات لازم برای دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه ای استان، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی که معمولاً نیاز به امکانات بیشتری بودند، از طریق استان پیگیری شده است چرا که شهرستان سامان نسبت به سایر شهرستان ها از پرونده های بسیار بالایی در محاکم و مراجع قضایی برخوردار است.

صالحی اردلی در این نشست گفت: پیگیری های لازم در خصوص سند دار کردن اراضی ملکی ادارات شهرستان و مستندسازی آنها به خصوص اراضی و میادین ورزشی در سطح شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سامان همچنین افزود: پیگیری و فعال نمودن اکیپ های حفاظتی از عرصه های ملی و حریم رودخانه زاینده رود، متشکل از آب منطقه استان، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در سطح شهرستان را مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *