۰

کل اخبار / مذهبی

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان سامان: اسلام مرکز معرفت، فهم و ارزش علم است

ژانویه 11, 2017 در 14:50 توسط

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان سامان گفت: هیچ مدرسه و فرهنگی به اندازه اسلام برای معرفت، فهم و علم ارزش قائل نشده است.

img_7720-copy

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین اصغر ادریسی صبح امروز در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی، ضمن تسلیت درگذشت این عالم مجاهد و انقلابی نستوه به خانواده معظم ایشان و جامعه روحانیت افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام، انقلاب و رهبری از انقلابیون و زحمت کشانی بود که قبل از پیروزی انقلاب خدمات خوبی برای نظام به ارمغان آورد.

وی در سخنان خود در این مراسم با اشاره به جایگاه علم و معرفت در اسلام افزود: آئین مقدس الهی، معرفت، شناخت، دانایی و علم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هیچ مدرسه و فرهنگی به اندازه اسلام برای معرفت، فهم و علم ارزش قائل نشده است.

حجت الاسلام ادریسی در همین راستا به تفسیر آیات 30 به بعد سوره مبارکه بقره اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال با اراده و قدرت خود آدمی را بدون آنکه پدر و مادری داشته باشد، آدم را از گِل ساخت و این نعمت جسم، خود یک نعمت والایی بود ولی خداوند برای این نعمت با فرشتگان هیچ گونه سختی نگرفت.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان سامان به نعمت حیات و زیستن انسانها با اشاره به توصیف این آیه از قرآن اشاره کرد و گفت: نعمت حیات، دومین نعمتی بود که خداوند متعال به آدم عنایت کرد و این قالب گِلی را که زنده کرد، با همه اعضاء و جوارحی که هم اکنون ما فرزندانش هستیم باز هم چیزی به فرشتگان نگفت که حیاتش، حرکاتش و اعضاء و جوارحش را ببینید.

حجت الاسلام ادریسی در ادامه تصریح کرد: نعمت جسم صدها واسطه داشت، در عناصر عالم طبیعت، هر سلول ما از 63 عنصر ساخته شده است و این سلول ها همه زنده هستند و دارای نیروی دافعه و جاذبه دارند.

وی در این راستا به تفسیر سوره مبارکه ابراهیم اشاره کرد و افزود: خداوند متعال سلول های ساخته شده جسم آدم را به رخ ملائکه نکشید که بگوید فرشتگان ببینید چه کار کردم؛ نه سلولی برای خداوند مهم بود و نه اسکلت استخوانی و نه حیات بشری برایش حائز اهمیت بود و پس از آن خداوند نعمت دیگری را به آدمی عنایت کرد که این نعمت را به رخ ملائکه کشید و آن نعمت علم و معرفت بود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان سامان در بخش های دیگری از سخنان خود به چگونه رسیدن انسان به جایگاه های والا را یادآور شد و در این راستا به سخنان گوهربار حضرت امیرالمومنان علی (ع) اشاره کرد و افزود: دنیا تجارت خانه ای است که خداوند متعال کل سرمایه را در این تجارتخانه قرار داده است و برای هر کسی که می خواهد از این تجارتخانه سودی ببرد درب آن یک شبانه روز باز است و تقوا عالیترین توشه این تجارتخانه است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *