۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

تدوین سند حوضه زاینده رود/ آلایندگی رودخانه ناچیز است

دسامبر 27, 2016 در 15:56 توسط

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری، آلایندگی رودخانه زاینده رود در محدوده این استان را بسیار ناچیز دانست.

IMG_0705 (Copy)

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از ایـرنا، شهرام احمدی روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت کیفی زاینده رود افزود: برای حفاظت کمی و کیفی زاینده رود درحال ارتقای تصفیه خانه شهر سامان با استانداردهای جدید زیست محیطی هستیم.

وی ادامه داد: مراحل اجرایی ارتقای تصفیه خانه سامان آغاز شده که با نصب سیستم پایش آنلاین و انتقال پساب تصفیه شده آن برای آبیاری فضای سبز غیرمثمر می توان تا بخش زیادی از منابع آب زاینده رود را حفاظت کرد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به مهمترین سرفصل های مورد بررسی اظهار کرد: تعیین حریم و بستر رودخانه زاینده رود از مهمترین تصمیمات این نشست است که مقرر شد از صدور مجوزهای ساخت و ساز در محدوده های حفاظت شده در حاشیه زاینده رود جلوگیری شود.

گودرز امیری ادامه داد: ایجاد شبکه های فاضلاب در روستاهای حریم رودخانه زاینده رود و ارتقای تصفیه خانه سامان از دیگر تصمیمات مهم این نشست بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از تدوین سند حوضه زاینده رود خبر داد و گفت: براساس این سند حق آبه های کشاورزان از زاینده رود به طور دقیق مشخص شده است.

ذبیح الله غریب تصریح کرد: برای دفاع از منافع مردم و کشاورزان استان در حوضه آب از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *