۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

طرح بین المللی منارید در شهرستان سامان اجرا می شود

دسامبر 22, 2016 در 17:00 توسط

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان چهارمحال و بختیاری، از اجرا شدن طرح بین المللی منارید در حوزه آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان خبر داد.

img_7076-copy

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، علی محمدی مقدم صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان سامان با بیان اینکه طرح بین المللی منارید در حوزه آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان اجرایی می شود افزود: طرح منارید با مشارکت برنامه توسعه ملل متحد و با هماهنگی (NDP)، سازمان تسهیلات جهانی محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1390 آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال گذشته 15 استان کشور را در برداشته است تصریح کرد: این استان ششمین استان در اجرای این طرح در سطح کشور است و در 4 شهرستان استان به صورت الگویی به اجرا رسیده است.

محمدی مقدم اذعان داشت: این طرح در استان چهارمحال و بختیاری و با حمایت استاندار و ریاست سازمان برنامه و بودجه در سالجاری به 9 شهرستان استان این پروژه تعمیم داده شده است و در این راستا فعالیت های مطلوبی شکل گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان چهارمحال و بختیاری به اهداف اجرای این پروژه در سطح شهرستان سامان اشاره کرد و افزود: این پروژه انسجام سازمانی و دستگاه های دولتی، ارتقای دانش بومی و درک عمومی بهره برداران و توانمند سازی جوامع محلی را در بر خواهد داشت

وی ادامه داد: ما برای توانمندسازی جوامع محلی در همه ی زمینه ها با دستگاه های مرتبط از جمله صنایع دستی و گردشگری، آموزش های فنی و حرفه ای و سایر مشاغل پیشرفت مطلوب و چشمگیری را در پی داشته ایم.

محمدی مقدم هدف اصلی اجرای این پروژه را شکل گیری و توانمندسازی در جوامع محلی عنوان کرد و اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که فقر باعث تخریب سرزمین می شود و این مهم تخریب سرزمین را تشدید خواهد کرد.

وی به راهکارهایی جهت ایجاد توسعه پایدار در مناطق شهرستانی اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت کشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی است که با توجه به بحران کم آبی، کاهش سطح ابهای زیر زمینی و خشکسالی هایی که به تبع آن در کشور و استانمان وجود دارد، طبیعی است که رویکرد ما تغییر کند و به سمت گونه هایی با نیاز آبی کم پیشروی کنیم که بهره برداران ما در این زمینه دچار آسب نشوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی که نیاز آبی کمی دارند اشاره و تصریح کرد: کشت این گیاهان نه تنها موجب افزایش در آمد بهره برداران می شود بلکه باعث افزایش سرآمد خانوارها را نیز در پی دارد و از جهت دیگر به جای توسعه باغات که نیاز آبی شدیدی دارند به سمت گونه های جنگلی مثمر اقتصادی از جمله بادام کاری دیم بتوانیم در بحث توسعه پایدار منطقه پیشروی کنیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *