۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

بازدید سالانه 2 میلیون نفر از جاذبه های گردشگری سامان

دسامبر 24, 2016 در 20:00 توسط

 شهردار سامان گفت: سالانه 2 میلیون گردشگر یعنی 100 برابر جمعیت 20 هزار نفری سامان از جاذبه های طبیعی این شهر دیدن می کنند.

img_5920-copy

یزدان آقاخانی در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر در تشریح عملکردهای این شهرداری در سالجاری افزود: برای ساماندهی سیستم آبرسانی و برق رسانی و ساماندهی سرویس های بهداشتی مجموعه تفریحی تاریخی پل زمانخان یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری طی سه سال گذشته هزینه شده است.

وی ظرفیت پل زمانخان را 5 هزار نفر در روز دانست و یادآور شد: در روزهای تعطیل این جمعیت تا 30 هزار نفر می رسد که نیاز اساسی به احداث پارکینگ در این محوطه است.

شهردار سامان اظهار کرد: در همین راستا و براساس ماده 147 قانون برنامه پنجم توسعه باید زمین رایگان بدون تشریفات قانونی به منظور ارائه خدمات و توسعه فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد که این شهرداری هنوز موفق به اخذ زمین نشده است.

وی گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و مسافران سالانه 800 میلیون ریال برای رنگ آمیزی جداول، گلکاری میدان ها و خرید سطل های زباله جدید از محل اعتبارات داخلی شهرداری هزینه می شود.

آقاخانی به ساماندهی هتل سامان و افزایش 3 برابر ظرفیت آن با 300 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری اشاره و تاکید کرد: به منظور دفن سنتی روزانه 10 تن زباله در شهر سامان و 50 تن در حاشیه پل زمانخان ترانشه 10 هزار و 800 مترمکعبی با 400 میلیون ریال احداث شد.

وی افزود: شهرداری سامان هم اینک هیچ گونه معوقه در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ندارد.

شهردار سامان به آمادگی این شهرداری برای مشارکت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور انجام سرمایه گذاری اشاره و تصریح کرد: توسعه هتل سامان، احداث بوستان جنگلی 30 هکتاری و ساخت هتل از جمله پروژه های مورد نظر در این زمینه است.

وی نبود مکان های لازم برای اسکان طولانی مدت و ماندگاری بالای مسافران داخلی و خارجی ورودی به سامان در طول سال را یادآور شد: برای رفع این مشکل تمامی پیش بینی های لازم برای هتل سازی، ساخت آلاچیق، سکوبندی و غیره در محل احداث بوستان جنگلی 30 هکتاری سامان صورت گرفته است.

آقاخانی به آماده بودن تمامی زیرساخت های لازم در محل احداث بوستان جنگلی 30 هکتاری سامان اشاره و اظهار کرد: شهرداری سامان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این پروژه تسهیلات مورد نیاز را با شرایط ویژه ارائه می دهد.

شهردار سامان افزود: این شهرداری طی سه سال گذشته 13 میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران، کسبه و بخش های دیگر داشته که با تلاش های صورت گرفته تمامی این بدهی ها پرداخت شده است.

وی همچنین مناسب سازی فضای 2 بوستان، 2500 مترمربع عملیات جدول سازی و اجرای موزاییک، احداث آرامستان جدید، احداث دیوار حائل شهر به طول 130 متر و برون سپاری خدمات شهری به بخش خصوصی را از جمله خدمات این شهرداری دانست.

آقاخانی، اصلاح جداول قدیمی، پل سازی، محوطه سازی، اجرای مسیل مرکزی سامان و دیوار سازی، تکمیل سالن چند منظوره یکهزار و 200 مترمربعی، توسعه 3500 مترمربع فضای سبز، نصب دوربین های مداربسته در پارکینگ های عمومی، آتش نشانی و جایگاه عرضه سی. ان. جی، لکه گیری نقاط مختلف شهر و ساماندهی کشتارگاه سامان را از دیگر فعالیت ها دانست.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *