۰

فیلم / کل اخبار / مذهبی

شهرستان سامان به استقبال عزای تاسوعای حسینی رفت + فیلم

اکتبر 11, 2016 در 11:47 توسط

همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی ،شور عزا و ماتم در شهرهای چهارمحال و بختیاری اوج گرفته است.

img_20141026_144501-copy

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر ، همزمان با تاسوعای حسینی ،دسته های عزاداری در شهرستان سامان، بخش های مرکزی و زاینده رود سامان به راه افتاد.

مردم شهرستان سامان در مساجد، تکایا و حسینیه ها برای قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه الاسلام سوگواری می کنند.

شهر سامان، بخش های مرکزی و زاینده رود سامان همزمان با تاسوعای حسینی داغدار سوگ علمدار کربلا قمر بنی هاشم علیه السلام است و مردم این شهرستان با شرکت در آیین های ویژه ،یاد علمدار رشید دشت کربلا را گرامی دارند.

در مساجد و حسینه های شهر سامان نیز آیین ویژه تاسوعای حسینی با حضور پرشور مردم برگزار می شود و مداحان و مرثیه سرایان به یاد حضرت عباس علیه السلام نوحه خوانی و مرثیه سرایی می کنند.
در سطح شهر سامان نیز این شب ها با برپایی دسته های عزاداری همه ی هیات ها و مساجد شهر سامان برای عشق و ارادتشان به حسین ابن علی (ع) است.

برگزاری روضه خانگی حضرت عباس علیه السلام در خانه ها از سوی بانوان در شهرستان سامان در غم شهادت علمدار کربلا در حال برگزاری است.

در روز تاسوعا نیز از بعد از ظهر سه شنبه ،دسته ها و هیات های مذهبی با حرکت در خیابان ها و معابر به مرثیه سرایی و عزاداری برای شهدای کربلا می پردازند.

به گزارش این رسانه، آیین های عزاداری در محرم امسال از سوی بیش از یک هزار هیات مذهبی در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

جهت دانلود فیلم ها به صفحه آپارات سامانِ بـرتـر مراجعه کرده و یا اینجا را کیلیک کنید.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *