۰

نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (23 خرداد 1393) + تصاویر

ژوئن 13, 2014 در 17:05 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام سید احمد میردامادی در مصلی مسجد جامع شهرستان سامان برگزار شد.

jame 1

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سامان بــرتـــر»حجت الاسلام سید میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های اول نماز جمعه، نمازگزاران را به تقوای الهی، ترک محرمات، انجام وظایف شرعی، اجتماعی و فردی سفارش کردند.

ایشان در ابتدای خطبه نماز جمعه، به 15 شعبان سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) را تبرک گفتند و خصوصیات بارز مسلمانان را در غیاب آن حضرت بیان فرمودند.

امام جمعه شهرستان سامان در وصف امام زمان (عج) فرمودند: در زمان های گذشته و در تمامی کتب آسمانی و همه انبیاء و اولیای الهی وعده داده بودند که با آمدن قائم آل محمد (عج) جهان یکپارچه پر از نیکی ها خواهد شد و جهانی یکپارچه به وجود خواهد آمد.

ایشان با بیاناتی از قرآن کریم فرموند: خداوند می فرماید امامان و صالحان، از پاکان و از مستعضعفین خواهند بود و آنها وارثان ما در کره زمین هستند و از آدم تا خادم که حضرت حجت (عج) باشد، همه وارث مستعضعفان خواهند بود.

وی از مرحوم آیت الله صافی در مورد جمع آوری روایات از شیعه و سنی اشاره کرد و تصریح کرد: ایشان در زمان حیات خود کتابهای متعددی در این زمینه جمع آوری می نمودند و آنها را در بین همه منتشر می کردند.

خطیب نماز جمعه سامان با اشاره به اینکه در زمان غیبت ولی عصر (عج) باید در ظهور ایشان بسیار دعا کرد اذعان داشت وظیفه هر برادر و خواهر مسلمانیست که در زمان غیبت ایشان صدقه، دعا برای فرج، انجام کارهای خیر و معنوی که باعث شادی قلب ایشان می شود را انجام داد و سعی در پیشرفت این کار را نمود.

امام جمعه شهرستان سامان فرمود: امام زمان (عج) زمانی ظهور خواهد کرد که جهان پر از ظلم و ستم و کفر باشد. لذا کشتار مردم بی گناه در کشورهای مختلف از جمله در سوریه، عراق و… خود بر ظهور منجی عالم بشریت دارد.

سید احمد میردامادی به گروه داعش اشاره کرد و اذعان داشت اين گروه با گسترش عمليات خود به يکي از قدرتمندترين گروه‌هاي تروريستي در عراق تبديل شد که حتی این گروه، کشتار مردم بی گناه را به اسم و نام دین اسلام تلقی می کردند و حتی بیان می کردند که ما حرم های امامان را نابود خواهیم کرد. این در حالیست که حتی آیت الله سیستانی به عنوان مرجع تقلید در این زمینه حکم دفاع دادند و مردمان عراق نیز آماده دفاع از مردم و نابودی این تروریسم ها شدند.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان خطبه های اول نماز جمعه، با اشاره به اصلاح خلق و خو و برخورد نیکوی یک مسلملن با مسلمان دیگر اذعان داشت: اگر ما این موارد را اصلاح و رعایت کنیم آنگاه امام زمان (عج) به دیدار ما خواهد آمد و جامعه اسلامی خود باید عدالت گستر در این راستا باشد تا قلب امام زمان (عج) از این کارها خشنود گردد.

خطبه های دوم:

حجت الاسلام سید احمد میردامادی، خطیب جمعه سامان در آغاز خطبه دوم، یاد و خاطره شهداء، اموات، درگذشتگان و ذول الحقوق و همچنین عالم شهید آیت الله سعیدی که روحانی بسیار وارسته بود را گرامی داشتند و این بزرگوار، ایشان در جهت دفاع از اسلام، امام و انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیدند که سپس در بدترین شکنجه ها، وی را  در تاریخ 20 خرداد سال 1349 به شهادت رساندند.

امام جمعه شهرستان سامان ضمن اشاره مجدد نمازگذاران به تقوای الهی، در مورد ثواب دینی یک مسلمان در دیدار با برادر و خواهری که از زیارت بازگشته است اشاره کرد و تصریح کرد: دیدار زائر باعث ایجاد صمیمیت و محبت در بین افراد می شود و دیدار زائر طبق روایات اسلامی مثل این است که فرد زیارت کننده خود نائب الزیاره آن مکان بوده است.

ایشان در مورد مسائل اسراف و تبذیر در همین باب اشاراتی فرمودند و تصریح کردند: در مناسبت های این چنینی باید از خرج های بیهوده که هیچ نفعی برای هر کدام از طرفین ندارد ممانعت کرد و روش های مناسب در جهت این امر را  انجام داد.

ایشان روز نیمه شعبان را که به دستور امام خمینی (ره) با عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری کردند و فرمودند: خوشبختانه  با کمک این سربازان گمنام، کشورمان از امن ترین کشور دنیاست و جا دارد از نیروی انتظامی، بسیج، ارتش و اطلاعات که نقش بسزایی در حفظ و نگهداری ایران اسلامی دارند تشکر و قدردانی کنم.

ایشان به نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کردند و فرمودند: دستگیری “عبدالمالک ریگی” از تروریست‌های جنوب شرق ایران پس از ماه‌ها تلاش گسترده نیروهای اطلاعاتی، نظامی و امنیتی کشور سرانجام در چهارم اسفند ماه سال 1388، موجی از شادی و امید به هموطنانمان به ویژه مردمان جنوب شرق کشور بخشید. در این میان نقش بی‌بدیل و راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات رهگیری هوایی هواپیمای مسافربری حامل عبدالمالک ریگی، بی شک در فرجام خوش این ماجرا تاثیر عمیق و بسزایی داشت. آنجا که غیورمردان نیروی هوایی (اعم از کارکنان آفند و پدافندهوایی) و فرمانده با تدبیر این نیرو به ویژه خلبانان هواپیمای فانتوم که مسئولیت مستقیم رهگیری هوایی عملیات شبانه را بر عهده داشتند، با اقتدار هوایی، تیزبینی و شهامت کم نظیر خود، امید واهی دشمنان این مرز و بوم را با فرود اجباری هواپیمای حامل ریگی به یأس مبدل کردند.

امام جمعه شهرستان سامان گفت: در زمان دستگیری ریگی، شجاعت اطلاعات بود که توانست این مورد اتفاق افتد و بتوانند این فرد اصلی از  گروهک تروریستی را دستگیر کنند. اگر در هر کشوری، اطلاعات آن ضعیف و نافرجام باشد، آنگاه تروریست ها به راحتی وارد منطقه خواهند شد و امنیت کشور و جامعه را به خطر خواهند انداخت.

امام جمعه شهرستان سازمان به مناسبت های دیگر هفته از جمله روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و پیشاپیش ضمن تبریک این روز، از سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان منطقه خواست با همدیگر همکاری های دوجانبه داشته باشند.

ایشان به فرا رسیدن ماه رمضان اشاره کردند و در مورد تبلیغ و درخواست روحانی برای شهر و روستاهای اطراف تصریح کرد: درخواست روحانی برای ماه مبارک رمضان باید حداکثر تا 3 روز آینده به دفتر امام جمعه شهرستان سامان اعلام شود تا بررسی ها در این زمینه انجام و اقدامات لازم صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در پایان خطبه های دوم به مشکل کمبود آب در شهرستان سامان اشاره کردند و تصریح کردند: اگر در سال های گذشته این مشکل و پیشامد های چنین روزی پیش بینی می شد طبیعتاً مشکل کمبود آب و بحرانی شدن این وضعیت در شهرستان بوجود نمی آمد. بنده به مسئولین عرض می کنم: بیایید خود را از روزمرگی خارج کنیم زیرا این روزمرگی خود باعث بدترین سیاست در دستگاه های مربوطه خواهد شد. مسئولان در هر زمینه ای که هستند باید راهکارهای حال و آینده را پیش بینی کنند و در جهت رفع آن مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

ایشان از مردم صرفه جویی هر چه تمام تر در زمینه مصرف آب را خواستار شدند.

در پایان خاطر نشان می شود نماز پر فیض جمعه به امامت امام جمعه شهرستان سامان و با مکبری آقای امیر رضا آزوغ برپا شد.

در پایان نماز جمعه به برندگان مسابقه رادیویی در خلوت انس (ویژه ایام عتکاف) جوایزی از جمله کتاب و مبلغ یک میلیون ریالی اهدا گردید.

اسامی برندگان کتاب هدیه مسابقه رادیویی در خلوت انس (ویژه ایام عتکاف):

1. نجمه کبیری از مسجد جامع شهرستان سامان

2. کیامرث ریاحی سامانی از مسجد جامع سامان

3. عفیفه اعرابی از مسجد جامع سامان

4. مونس ریاحی از مسجد جامع چم زین

5. زهره ریاحی از مسجد امیر المومنین (ع) شوراب صغیر

6. محمد رضا مقصودی از مسجد بقیه الله اعظم شوراب صغیر

7. زهرا ریاحی از مسجد جامع چلوان

اسامی برندگان کارت هدیه یک میلیون ریالی مسابقه رادیویی در خلوت انس (ویژه ایام اعتکاف):

1. پریوش عسکری از مسجد جامع سامان.

2. معصومه یزدانی از مسجد جامع چم زین

3. مهین رحیمی از مسجد امیر المومنین (ع) شوراب صغیر

4. بهرام رحیمی از مسجد بقیه الله اعظم شوراب صغیر

5. حدیثه میر شکار از مسجد جام چلوان

اسامی برندگان جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع)  در شهرستان سامان:

1. راضیه لطفی زاده سامانی

2. معصومه صحرانشین

3. لیلی رحیمی

4. مرضیه صحرانشین

جهت دانلود مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد جامع سامان، اینجــا را کیلیک کنید.

حجم دانلود کامل تصاویر:  13.994 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *