۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

ایجاد جاده جایگزین راهگشای گره ترافیکی در شهرستان سامان

جولای 11, 2016 در 00:33 توسط

مشکلات ترافيکي مجمتع تاريخي، تفريحي پل زمانخان با ايجاد جاده جايگزين حل خواهد شد و ايجاد جاده نياز به اعتبار 20 ميليارد توماني است.
IMG_2385 (Copy) (Copy)
به گزارش سامانِ بـرتـر و به تقل از سامانِ مـا، طبيعت جذاب و ديدني چهارمحال و بختياري و هواي مطبوع اين استان، وجود مناطق جنگلي بكر و دست نخورده، تالاب ها، رودخانه ها و چشمه هاي پرآب، شرايط مطلوبي را براي حضور انبوه گردشگران تابستاني به استان فراهم كرده است و در اين ميان جاذبه گردشگري پل زمانخان و روستاهاي حاشيه آن از اصلي ترين مقاصد گردشگري اين استان است كه همه ساله به ويژه در فصل تابستان، گردشگران را به خود جذب مي کند اين در حالي است که مسافران و گردشگران در سفر هاي خود به اين شهرستان با مشکلاتي همراه هستند.

قرارگرفتن چهارمحال وبختياري در كنار استان هاي اصفهان و خوزستان، شرايط مطلوبي را براي توسعه گردشگري و حضور گردشگران در اين استان فراهم كرده است، ولي نبود زيرساخت هاي كافي در كانون هاي گردشگري استان، عرضه نامطلوب خدمات و نامناسب بودن زيرسـاخت هاي جاده اي، نبود كمربندي و وجود

ترافيك گسترده در مسيرهاي منتهي به كانون هاي گردشگري استان به ويژه جاذبه گردشگري پل زمانخان از مشكلاتي است كه گلايه مسافران تابستاني به استان را به همراه داشته است.

ترافيك زياد خودرو در محورهاي منتهي به اين جاذبه، مشكلات زيادي براي گردشگران و مردم منطقه ايجاد كرده است به گونه اي كه در روزهاي تعطيل به ويژه ساعت هاي اوج ترافيك، مردم حدود دو تا سه ساعت در ترافيك خودروها معطل مي شوند.

يكي از گردشگران كه از استان هاي جنوبي كشور براي ديدن زيبايي هاي جاذبه گردشگري پل زمانخان به اين منطقه سفر كرده بود، به ايرنا گفت: ترافيك زياد خودرو و نبود مكان مناسب براي پارك خودروها، كم بودن سرويس هاي بهداشتي و وجود سر و صداي زياد، زيبايي طبيعي اين منطقه را براي مسافران از بين مي برد.وحيد جاويدفر با بيان اينكه براي خروج از اين منطقه بيش از يك ساعت در ترافيك خودرويي آن معطل شده است، گفت: لازم است مسوولان و دست اندركاران براي حل اين معضل، فكري كنند.

 رفع مشكلات كانون تفريحي پل زمانخان را به عنوان مهم ترين قطب هاي گردشگري چهارمحال و بختياري، ضروري است و نبود فضاي كافي براي ساخت پارك خودروها و وجود ترافيك از مشكلات اين جاذبه گردشگري است.

حضور گردشگران و مسافران در اين جاذبه قابل توجه است و محور فعلي جاده پل زمانخان نيز جوابگوي مسافران و گردشگران اين منطقه تاريخي و توريستي نيست

يکي از کانون هاي گردشگري که مورد توجه مسافران و گردشگران در اين ايام قرار گرفته، پل تاريخي زمانخان و حاشيه زاينده رود در اين استان است و بيش از ظرفيت جاده پل زمانخان در اين مسير تردد صورت مي گيرد و اين مسير نياز به جاده اي براي تردد دارد.

ترافيک سنگين در پل زمانخان موجب شده است که شهرستان سامان و منطقه پل زمانخان دچار يک نابساماني شود.

ترافيک اين منطقه از پل ايل بيگي که يکي از روستاهاي ساحلي زاينده رود است آغاز و تا هتل گلهای سامان ادامه دارد؛ ترافيک سنگين اين منطقه موجب شده که سفر خوش مسافران در ابتداي سفر به اين منطقه براي آنها به دليل ترافيک سنگين آزار دهنده باشد، زيرا بيشتر مسافراني که عزم سفر به اين منطقه را داشته اند و مي خواستند خود را از قيل و قال مسائلي از قبيل ترافيک، بوق و سر و صداي ماشيني ها و …. رها کنند را در اين منطقه شاهد هستند.

ترافيک پل تاريخي زمانخان نه تنها براي گردشگران، بلکه براي اهالي شهرستان سامان و حاشيه زاينده رود تبديل به يک معضل مهم شده است.

ترافيک پل زمانخان نياز به اين مهم دارد که مورد توجه مسئولين واقع شود و با توجه به استقبال گردشگران و مسافرين در همه ايام سال نياز به بالا بردن ظرفيت اين منطقه در مواردي از قيبل جاده دسترسي، پارکينگ و امکانات رفاهي و خدماتي و … است.

نبود پارکينگ مناسب موجب شده که ترافيک در اين منطقه بيش از بيش باشد زيرا که تمامي مسافران و گردشگران خودرو هاي خود را در کنار جاده پارک مي کنند و همين موضوع موجب شده که تردد به سختي در اين مسير جريان داشته باشد.

پل تاريخي زمانخان از نبود مديريت هماهنگ و منسجم رنج مي برد و منطقه اي است که حل مشکلاتش از توان تنها يک دستگاه خارج است و نياز به همت همه دستگاه هاي اجرايي و خدمات رسان دارد.

شهرستان سامان يکي از زيباترين مناطق گردشگري کشور و استان چهارمحال و بختياري است که در تمام فصول سال زيبايي‌هاي خاص خودش را به رخ مي کشد.

اين شهرستان به واسطه عبور زاينده رود از داخل آن داراي آب و هوايي بسيار عالي است و مسافران، زيبايي رودخانه را مي توانند در اين شهرستان مشاهده کنند.

وجود باغهاي گسترده ميوه و پل تاريخي زمانخان از ديگر ويژگي‌هاي منطقه است که مسافران را به اين منطقه مي‌کشاند، از طرفي کم آب شدن و يا خشک شدن رودخانه زاينده رود برخي از فصول سال در استان اصفهان، مسافران اين استان را جذب منطقه گردشگري سامان مي کند.

دکه‌هاي فروش ميوه در مسير  جاده سامان به پل زمانخان نيز يکي ديگر از مواردي است که در اين منطقه نقش مهمي در ايجاد ترافيک دارد و همين امـر منجر به ايجاد تصادفات در اين منطقه شده است.

جاده‌هاي اين منطقه در بسياري از مناطق از استاندارهاي لازم برخوردار نيست و موجب ايجاد مشکلات بسياري در اين خصوص شده است.

بسياري از باغداران براي انتقال ميوه هاي خود داراي مشکلاتي هستند که عليرغم آن جهت جلوگيري از خراب شدن ميوه ها مي بايست هر چه سريعتر به بازار هدف برسد که متاسفانه در بعضي از اوقات در اين ترافيک ها گير افتاده و دچار مشکل مي‌شوند.

فرماندار شهرستان سامان در گفتگو با این رسانه، با بيان اينکه براي حل مشکلات گردشگري و ايجاد زير ساخت هاي گردشگري در شهرستان سامان 50 ميليارد تومان اعتبار نياز است تا حدودي از مشکلات گردشگري در شهرستان سامان بر طرف شود، اذعان داشت: ايجاد زير ساخت هايی از قبيل جاده، سرويس بهداشتي، مجتمع خدماتي و رفاهي، تکميل پروژه هاي گردشگري و …. نياز به اين ميزان اعتبار دارد.

صالحي افزود:با اختصاص  اعتبار به منظور تامين و تکميل زير ساخت‌ها در حوزه‌هاي تکميل مجتمع‌هاي آبرساني، ايجاد مجتمع‌هاي خدماتي بين راهي و استراحت‌گاه‌ها، ايجاد سرويس بهداشتي و راه‌هاي مواصلاتي پيش‌بيني مي‌شود در سال‌‎هاي آتي، اين شهرستان پذيراي مسافر بيشتري از سراسر کشور باشد.

سعيد صالحی اردلی با بيان اينکه يکي از عمده مشکلات شهرستان سامان ترافيک در اوج سفر ها در روز هاي ايام نوروز، ايام تعطيلات عيد فطر، ايام آخر هفته و … است، اظهار داشت: ايجاد جاده جايگزين براي مسير منتهي به پل تاريخي و تفريحي زمانخان نياز به 20 ميليارد تومان اعتبار دارد.


فرماندار سامان با اشاره به اينکه ترافيک سنگيني در اين چند روز بر شهرستان سامان حاکم بود، افزود: به منظور برون رفت ترافيک از داخل شهر ضمن تدابير انديشيده شده توسط پليس راهور در رابطه با تعيين مسيرهاي رفت و برگشت خيابان‌هاي اصلي، از بهره‌برداري کمربندي جاده سامان تا پايان سالجاري خبر داد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *