۰

خبر استانی / کل اخبار

اردشیر نوریان: پیشنهاد دولت برای کاهش اعتبارات حوزه دفاعی منطقی نیست

جولای 10, 2016 در 23:47 توسط

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مدیریت صحنه روابط بین الملل و روابط خارجی نباید به تضعیف بنیه دفاعی بی انجامد.
26128

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان در واکنش به اقدام دولت مبنی بر حذف اعتبار  5 هزار میلیارد تومانی از لایحه بودجه سال 95، گفت: در شرایط کنونی هر نوع اقدامی که موجب تضعیف بنیه دفاعی کشور شود، قطعا کار نادرست و ناپخته ای است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم اکنون منطقه با شرایط بحرانی مواجه بود و همه کشورها درگیر مبارزه با تروریست ها هستند و ایران نیز در مرکز نقطه بحران قرار دارد و حتی مرزهای کشور در شرایط کنونی درگیر مبارزه با گروه های تروریستی است.

وی تصریح کرد: به طور حتم با توجه به وجود بحران های فعال مرزی و منطقه ای، کاهش اعتبارات حوزه دفاع به هیچ وجه دارای منطق نیست و به نظر من نمایندگان مجلس نیز با این پیشنهاد دولت مخالفت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به تبعات بسیار کاهش اعتبارات حوزه دفاعی در بودجه 95، گفت: یکی از مهم ترین تبعات این حوزه این است که با حذف اعتبار 5 هزار میلیاردی، هر گونه پشتیبانی از صنایع دفاعی و تسلیحاتی کشور تضعیف می شود که قطعا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اجازه چنین مسئله ای را نخواهد داد.

نوریان با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر نقش مذاکرات ایران با کشورهای غربی و تأثیرگذاری آن در کاهش اعتبارات حوزه دفاع، گفت: ما مخالفت مدیریت صحنه روابط بین الملل و روابط خارجی نیستیم، اما نباید این به گونه ای باشد که به تضعیف بنیه دفاعی بی انجامد.

5 هزار میلیارد تومان مذکور مربوط به پول حاصله از حکم دعاوی بین‌المللی به نفع ایران در یک پرونده قراردادهای تسلیحاتی قبل و بعد از انقلاب است که حدود 1.7 میلیارد دلار بوده است. علت مخالفت دولت با این مصوبه مجلس نهم، این بوده که پول مذکور را خرج کرده است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *