۰

کل اخبار / مذهبی

برنامه های دهه ماه محرم در شهر سامان اعلام شـد

اکتبر 12, 2015 در 17:57 توسط

مسئول شورای هیات های مذهبی شهرستان سامان برنامه های دهه ماه محرم شهر سامان را تشریح کرد.

IMG_7034 (Copy)

بخش علی چلوانی در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر افزود: در دهه ماه محرم سالجاری شروع دستجات عزاداری مساجد، تکایا و حسینه ها در سراسر شهر سامان از اول تا هفتم ماه محرم به صورت همزمان و منسجم و با تمایل و صلاح دید هیات ها بعد از نماز مغرب و عشاء و روزهای هشتم، نهم و دهم ماه محرم در زمان صبح یا بعد از ظهر در سطح خیابان اصلی شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسیر برگزاری دستجات عزاداری شهر، امسال از اول تا هفتم ماه محرم به خیابان سعدی سامان امتداد خواهد یافت اذعان داشت: مسیر یاد شده صرفا به جهت عدم وجود ترافیک در خیابان اصلی شهر می باشد.

مسئول شورای هیات های مذهبی شهرستان سامان در ادامه یادآور شـد: مسیر برگزاری دستجات عزاداری در روزهای هشتم، نهم و دهم ماه محرم به سمت خیابان شهید جعفر زاده امتداد خواهد یافت.

چلوانی به برنامه های عزاداری روز تاسوعای حسینی در سامان اشاره کرد و بیان داشت: در روز تاسوعای حسینی که مصادف با روز جمعه اول آبان ماه خواهد بود تمامی هیات های مذهبی شهر اعم از مساجد و حسینه ها راس ساعت 10:30 صبح با حرکت به سوی مسجد جامع سامان، به عزاداری با شکوه در روز تاسوعا خواهند پرداخت و بعد از آن به اقامه نماز جمعه در مصلی مسجد جامع سامان خواهند پرداخت.

مسئول شورای هیات های مذهبی شهرستان سامان برگزاری آئین دیرین، ماندگار و سنتی چاق چاقو در شب عاشورا را یادآور شد و افزود: این مراسم دوم آبان ماه ساعت 02:00 بامـداد آغاز و تا قبل از اذان صبح ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *