۰

خبر استانی / کل اخبار

پیکر 4 جان باخته حادثه منا 12 مهرماه در شهرکرد تشییع می شود

اکتبر 3, 2015 در 18:17 توسط

آیین تشییع و خاکسپاری پیکر 4 تن از حجاج جان باخته چهارمحال وبختیاری در حادثه منا روز یکشنبه  12مهر ماه در شهرکرد برگزار می شود.

22556

به گزارش دریافتی خبرنگار سامانِ بـرتـر و به نقل از ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری روز شنبه در پیامی از عموم مردم استان برای حضور در مراسم تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا دعوت کرد.

در این پیام آمده است:

(بار دیگر غبار حزن و اندوه فراق جمعی از هموطنان عزیز که برای قرب الهی و رهایی از تعلقات دنیوی پای در سرزمین و حرم امن الهی گذاشته بودند، بر اثر بی کفایتی مسئولان سعودی در اداره این خطه آسمانی، بر سر روی همگان نشست و دلها را در این مصیبت بزرگ جریحه دار و غمگین نمود.

این حادثه ناگوار آن چنان عمیق بود که قلب هر ایرانی را لرزاند که در این میان عروج مظلومانه جمعی از هم استانی های عزیزمان در کنار دیگر هم میهنان، بر وسعت ماتم و سنگینی این غم می افزاید.)

در پایان پیام معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری عنوان شده است: با تسلیت پرواز غریبانه این عزیزان به پیشگاه امام زمان (عج) ، مقام معظم رهبری، مردم شریف استان و خانواده های داغدار ایشان، از عموم مردم شریف استان دعوت می شود در مراسم تشییع پیکر جانباختگان که روز یکشنبه 12 مهرماه از ساعت 09:00 صبح از چهارراه 12 محرم به سمت امامزادگان دو معصوم برگزار می شود، شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، در فاجعه منا، که همزمان با عید سعید قربان در مکه روی داد، تعدادی از حجاج این استان همراه با تعدادی دیگر از حجاج ایرانی جان باختند.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن است.

به گزارش سایت سازمان حج و زیارت کشور، «بهرام بهرامیان»، «عبدالصالح جهانبازی»، «حیدر خاکسار حقانی»، «گشتاسب رستمی»، «عبد محمد ستاری»، «حسینعلی علی پور دستنایی»، «مهدی قلی علیپور فیض آبادی»، «علی اصغر محرابی»، «سیامک همتیان سورکی»، «سلطانعلی نفر شلمزاری»، «فرهاد نجفی» و «بهرام مهدیان»، «علی حسین ولی‎پور دستنایی»، «هرمز داوری»، «غلامحسین الله‎وردی»، «محمدجواد فیاض»، «فیض‎الله کیوانی» و «عیدی محمد عزیزی سورشجانی» از حجاج جان باخته چهارمحال و بختیاری در حادثه منا هستند.

در حادثه مرگباری که صبح پنجشنبه، 2 مهر به علت ازدحام جمعیت در رمی جمرات منا رخ داد، 465 نفر از حجاج ایرانی جان باختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *