۰

خبر استانی / کل اخبار

آیین یادبود حاجیان جان باخته چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

اکتبر 3, 2015 در 14:35 توسط

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری از برگزاری آیین یادبود جان باختگان حادثه منا در شهرکرد خبر داد.

mena

به گزارش دریافتی خبرنگار سامانِ بـرتـر و به نقل از ایرنا، سید قدیر مرتضوی افزود: این آیین روز یکشنبه دوازدهم مهرماه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود.
وی گفت:نظر به برگزاری مراسم یادبود و بزرگداشت جان باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی ) در روز یکشنبه 12 مهرماه از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینیه امام خمینی (ره) در تهران و همزمان در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و به منظور بزرگداشت این مهاجرین الی الله در سراسر کشور و تسکین آلام بازماندگان ، مراسم بزرگداشتی در همان روز و ساعت از سوی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و استاندار ،در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود.

وی، از عموم مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری دعوت کرد در این مراسم معنوی شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، در فاجعه منا ،که همزمان با عید سعید قربان در مکه روی داد،تعدادی از حجاج این استان همراه با تعدادی دیگر از حجاج ایرانی جان باختند.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن است.

به گزارش سامانِ بـرتـر، این مراسم در شهرستان سامان نیز همزمان با سراسر استان، روز یکشنبه 12 مهـرماه جاری از ساعت 14:00 الی 16:00 در محل مصلای مسجد جامع سامان برگزار می شود.

«بهرام بهرامیان»، «عبدالصالح جهانبازی»، «حیدر خاکسار حقانی»، «گشتاسب رستمی»، «عبد محمد ستاری»، «حسینعلی علی پور دستنایی»، «مهدی قلی علیپور فیض آبادی»، «علی اصغر محرابی»، «سیامک همتیان سورکی»، «سلطانعلی نفر شلمزاری»، «فرهاد نجفی» و «بهرام مهدیان»، «علی حسین ولی‎پور دستنایی»، «هرمز داوری»، «غلامحسین الله‎وردی»، «محمدجواد فیاض»، «فیض‎الله کیوانی» و «عیدی محمد عزیزی سورشجانی» از حجاج جان باخته چهارمحال و بختیاری در حادثه منا هستند.

در حادثه مرگباری که صبح پنجشنبه، 2 مهر به علت ازدحام جمعیت در رمی جمرات منا رخ داد، 465 نفر از حجاج ایرانی جان باختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *