۰

نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (2 خردادماه 1393)

می 23, 2014 در 22:13 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام سید احمد میردامادی در مسجد جامع شهرستان سامان برگزار شد.

20140516

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سامان بــرتـــر» و به نقل از سامان ما، حجت الاسلام سید میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های اول نماز جمعه،نمازگزاران را به تقوای الهی، ترک محرمات، انجام وظایف شرعی، اجتماعی و فردی سفارش کردند.

ایشان در ابتدای خطبه نماز جمعه، به بیان سبک زندگی  در خرج و مخارج  پرداختند و افزودند یکی از اخلاقیات در اسلام مسئله ی قناعت است که یکی از اثرات قناعت و کفاف عزت و سرافرازی است. ایشان حدیثی از علی ابن ابیطالب (ع) بیان کرد و فرمود: هیچ عزتی بالاتر از قناعت نیست. قناعت و کفاف گنج بی پایان است؛ و در این رابطه امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: خداوند همه ی امور را به مومن واگذار نموده است یعنی انسان صاحب اختیار است و خداوند به هیچکس اجازه نمیدهد خود را در بین دیگران خوار و ذلیل کند و نباید مناعت طبع و عزت نفس را از بین ببرد .

عزت از آن خداست ؛خداوند هیچ تسلط غیر مسلمان بر مسلمان قرار نداده و تسلط غیر مسلمان بر غیر مسلمان نباید وجود داشته باشد مومن باید عزیز و بزرگوار باشد

هر چه اسراف در زندگی بی برکتی می آورد قناعت برکت و گنج بی پایان می آورد ؛ این توصیه را به همه ی شما خصوصا مسئولین عرض می کنم که در هر پست، مقام و لباسی هستند قناعت و دوری از اسراف را فراموش نکنند.

خطبه دوم:

حجت الاسلام سید احمد میردامادی، خطیب جمعه سامان در آغاز خطبه دوم، یاد و خاطره شهداء، اموات، درگذشتگان و ذول الحقوق و خصوصا شهدای عملیات بیت المقدس و سوم خرداد و  سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

ایشان در ادامه خطبه ی دوم، 25 رجب المرجب به ایام شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) و به صبوری و بردباری این امام همام اشاره نمودند که بعد از چهارده سال حبس و تحمل زندانی، استخوان های حضرت در آن زندان در هم کوبیده شد ولی ایشان در همان وضع بد زندان، مناجات با خدا را که از لذت بخش ترین کارها برای ایشان بود دست بر نداشت.

میردامادی در ادامه سخنان خود، به عبرت گرفتن از دنیا و حوادث آن پرداخت و گفت هیچ چیز دز این دنیا نیست که انسان ببیند و در آن موعظه ای وجود نداشته باشد ایشان با اشاره به مسائل تاریخی گفتند :مسائل تاریخی برای سرگرمی ما نیست که بیان میکنیم ؛بیان مسائل تاریخی برای عبرت و درس گرفتن از آن اس میردامادی در آخر برای همه عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی نمود

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *