۰

نماز جمعه

امام جمعه سامان: 9 دی امسال حماسه‌ای دیگر در حمایت از انقلاب رقم خواهد خورد

دسامبر 19, 2014 در 23:14 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

IMG_1190 (Copy)

به گزارش سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در ابتدای خطبه نماز جمعه، نمازگذاران را به تقوای الهی، ترک محرمات و وظایف دینی و شرعی دعوت کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه سامان به رسالت و بعثت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و آن بعثت را از مهمترین فراز تاریخ اسلام و یکی از حادثه‌ای بزرگ در سرنوشت هدایت بشری عنوان کرد.

وی در ادامه به اهمیت تزکیه نفس به خصوص تزکیه بر تعلیم آموزش اشاره کرد و گفت: از میان تعلیم و تزکیه، نمی توان نقش هر دو را در یک حد و اندازه تلقی کرد، بلکه تعلیم و تعلم نسبت به تزکیه نقش ابزاری دارد.

خطیب نماز جمعه سامان به آثار تزکیه در زندگی انسان اشاره کرد و نقش آن را به خصوص در تعالیم درسی دانشگاه بسیار مهم ارزیابی کرد.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ایام سوگواری رحلت جانگداز پیامبر نور و مهربانی، حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسم مجتبی (ع) و علی ابن موسی الرضا (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این ایام از مردم غیور و متدین شهرستان سامان خواست با توجه به حمله ناجوانمردانه صهیونیستی ها که در سال های اخیر دست به تبلیغات گسترده ای بر علیه نابودی اسلام و اهانت به پیامبر اکرم (ص) داشتند، نسبت به هر چه با شکوه تر عزاداری این ایام در مساجد و حسینه ها حضور پررنگ تری داشته باشند تا پاسخ کوبنده ای به دشمنان اسلام باشد.

میردامادی در ادامه سخنان خود به خصلت و ویژگی های بارز پیامبر اکرم (ص) به خصوص از لحاظ نظافت و ایمان در جامعه اسلامی اشاره داشت و در این زمینه به بیان برخی از فرمایشات و توصیه‌های رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در رابطه با مسائل بهداشتی پرداخت.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به مساله تروریست و تروریسم و در راس آن آمریکا و اسرائیل جنایتکار را که عامل به وجود آوردن گروهک تروریستی تکفیری ها و داعشی ها شدند اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اگر تمامی کشورهای جهان در جهت از بین بردن این کروهک های تروریستی سرمایه گذاری و مبارزه کنند شاهد اینگونه کشتار و دلخراشی ها در جامعه اسلامی و جهانی نخواهیم بود.

وی همچنین در این رابطه به کشتار بی گناه دانش آموزان در مدرسه پیشاور پاکستان اشاره کرد که نتیجه آن منجر به کشته و زخمی شدن صدها دانش آموز شد و این اقدام ننگ تروریستی را در پاکستان محکوم کرد.

میردامادی در بخش دیگری از خطبه ها، به فرا رسیدن روز حماسه ساز 9 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری اشاره کرد و افزود: در روز حماسی 9 دی همه با هم یکصدا، یک بار دیگر با راهپیمایی در این روز، تجلی قدرت خدا و حركتی ماندگار را در تاريخ انقلاب و در جهت حمایت از رهبری و حمایت از انقلاب اسلامی ایران را ثبت خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به فرا رسیدن هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف سنت حسنه ای است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و افراد نیکوکار را که تمکن مالی دارند، داوطلبانه برای رفع آنها به این امر خداپسندانه اقدام کنند.

امام جمعه شهرستان سامان به برگزاری طرح نماز شایستگان و نیز برپایی اقامه نماز در سطح مدارس سطح شهرستان سامان اشاره کرد و ضمن تشکر از مسئولین در رابطه با ایجاد و ترویج فرهنگ سازی نماز در مدارس، شهرستان سامان را به عنوان رتبه نخست در اقامه نماز مدارس استان عنوان کرد.

وی در پایان به یکی از مشکلات شهرستان سامان اشاره کرد و افزود: شهرستان سامان یک شهر توریستی و گردشگری و نگین استان محسوب می شود اما متاسفانه شاهد وجود نخاله های ساختمانی در اطراف شهر هستیم که این مهم باعث از بین بردن زیبایی سطح شهر به خصوص در مسیرهای ورودی و خروجی شهرستان شده است. امیدواریم مسئولین شهرستانی در این زمینه چاره ای بیندیشند و با عاملان آن برخورد جدی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *