۰

نماز جمعه

امام جمعه سامان: مردم و مسئولین با زمین خواران برخورد کنند

دسامبر 12, 2014 در 22:29 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

IMG_1190 (Copy)

به گزارش سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در ابتدای خطبه نماز جمعه، نمازگذاران را به تقوای الهی، ترک محرمات و وظایف دینی و شرعی دعوت کرد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه اول نماز جمعه به تقوا به عنوان بهترین زاد و توشه برای سفر آخرت اشاره کرد و گفت: بکوشیم با جدیت تمام برای خشنودی خدای تعالی اهل تقوا و عمل باشیم.

امام جمعه شهرستان سامان در سخنان خود به خواص و ویژگی های سوره مبارکه نور اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب عمل است و تلاوت آن سرآغازی است برای تفکر و ایمان، و آن نیز وسیله ای است برای عمل به محتوای آن، و این همه پاداش های عظیم نیز از همین جا با همین شرایط تحقق می یابد. قرائت تمام سوره ها به خصوص سوره نور آثار دنیوی و اخروی دارد و فضائل هر یک از سوره ها از سوی امامان معصوم (ع) بیان شده است.

میردامادی در خطبه دوم نماز جمعه سامان به سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ها اشاره کرد و در این رابطه تصریح کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام (ره) است و این شهید والا مقام با همه تدابیر و تصمیم های مهمی که وی در راه جریان صحیح اسلامی جامعه داشتند بسیار ارزشمند بود.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید تندگویان وزير نفت پيشين جمهورى اسلامى ايران اشاره کرد و یاد این شهید بزرگوار را گرامی داشت.

وی در وصف این شهید والا مقام گفت: شهيد تندگويان، خود را فرزند انقلاب مى‌دانست و هيچ گاه خود را از مردم جدا نمى‌ديد و براى تقويت روحيه كاركنان شركت نفت به مناطق جنوب سفر مى‌كرد و اين كار او سبب مى‌شد كه اولاً كاركنان صنعت نفت خود را در شرايط جنگى تنها نبينند و ثانياً تصميمات متخذه در كمترين زمان ممكن اجرا شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن اربعین سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز به عزاداران حسینی به تشریح ادب و تقوا از منظر حسین ابن علی (ع) پرداخت.

وی همچنین به خواندن زیارت پرفیض عاشورا در این روز اشاره کرد و اذعان داشت: کسی که به خواندن زیارت عاشورا بسنده کند مثل این است که از نزدیک امام حسین علیه‌السلام را از نزدیک زیارت می کند و خداوند پاداش بزرگی به او می‌دهد.

امام جمعه شهرستان سامان به برگزاری با شکوه عزاداری اربعین حسینی و 28 ماه صفر در سامان اشاره کرد و از مردم، تمامی هیات های مذهبی مساجد و حسینه ها خواستار هر چه با شکوه تر این عزاداری ها در سطح شهرستان سامان شد.

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود به همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که چند روز اخیر در تهران برگزار شده بود اشاره کرد و تصریح کرد: در مبارزه با فاسد باید به مبادی و منشأهای بروز فساد توجه شود و در این رابطه مردم و مسئولین باید نسبت به این مورد احساس وظیفه کنند و با این افراد برخورد جدی داشته باشند.

امام جمعه سامان در ادامه این موضوع، به سخنان رئیس قوه قضائیه در این نشست اشاره کرد و گفت: آیت الله آملی لاریجانی در راستای ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، به مساله تقوا در امور کارها اشاره کرد و فرمود: اگر ما در مقام برخورد با مفسد تسامح و تساهل کنیم به طور قطع مبارزه با فساد محقق نخواهد شد.

میردامادی در این زمینه به یکی از مباحث پیشرو در رابطه با فساد، به مسئله مبارزه با زمین خواری اشاره کرد و افزود: زمین های متعددی وجود دارند که می توان از آنها در جهت استفاده مکان های عمومی قرار گرفته شود که در این راستا متاسفانه زمین خواران در آن نفوذ می کنند و مانع از ایجاد مکان سازی در آن محیط می شوند که در اینجا جا دارد مردم و مسئولین نسبت به زمین خواران برخورد جدی داشته باشند.

وی در پایان از ساماندهی پیاده روهای شهری در سامان اشاره کرد و از مردم و مسئولین که در این راستا همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش سامانِ بـرتـر،  در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته سامان، به مناسبت فرار رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جمعی از نمازگذاران به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *