۰

نماز جمعه

امام جمعه سامان: مسئولین به فکر درمانگاه تامین اجتماعی باشند

دسامبر 5, 2014 در 20:00 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

IMG_1190 (Copy)

به گزارش سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در ابتدای خطبه نماز جمعه، نمازگذاران را به تقوای الهی، ترک محرمات و وظایف دینی و شرعی دعوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سامان به تفکر بشری مسلمانان در انجام امور کارها اشاره کرد و گفت: اگر انسان بخواهد کاری را انجام دهد باید تفکر کند زیرا یک لحظه تفکر در انجام امور هر کاری برابر با هفتاد هزار سال عبادت در نزد پروردگار متعال است.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به فضیلت و خواص سوره مبارکه جمعه اشاره کرد و تصریح کرد: هر كس سوره جمعه را قرائت نماید خداوند ده برابر كسانی كه در نماز جمعه شركت می كنند حسنه عطا می كند.

وی همچنین در این خصوص روایتی از امام صادق علیه السلام نقل کرد و گفت: هر كس سوره مبارکه جمعه را در هر شب جمعه بخواند خداوند متعال كفاره گناهانش را در بین دو جمعه قرار خواهد داد.

میردامادی در ادامه، به مساله تسبيح نظام آفرينش انسان و موجودات جهان در برابر خداوند متعال اشاره کرد و آيات و روایاتی را در این خصوص نقل کرد.

امام جمعه سامان در ادامه سخنان خود، به فرا رسیدن سالروز شهادت عالم عارف و الگوی تقوا و فضیلت، حضرت آیت الله شهید دستغیب سومین شهید محراب اشاره کرد و ضمن اشاره به تالیفات کتبی وی، سخنانی را از منظر امام خمینی (ره) در باب این شهید محراب بیان نمود.

ایشان یاد و خاطر شهدای 8 سال دفاع مقدس شهرستان سامان از جمله: شهید عنایت اله شیخ، شهید اکبر محمدی، شهید حبیب اله شریفی را گرامی داشت. وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری، در وصف این شهید والا مقام به خلوص نیت آن در بین نمازگذاران پرداخت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، به تبرئه دیکتار مصر اشاره کرد و آن را نشانه ای بر بازگشت به عصر مبارک در این کشور عنوان کرد.

میردامادی در این زمینه با بیان اینکه این حکم اگر به همین وضع باقی بماند، به منزله مهر تاییدی بر پایان حرکت آزادی بخش مردم مصر به دست نظامیان خواهد بود تصریح کرد: این مهم منجر به ایجاد سرخوردگی و یاس جدی بین جوانان و نیروهای منتقد وضع موجود خواهد شد.

میردامادی در ادامه گفت: با این اوضاع در کشورهای مختلف ما باید قدر انقلاب اسلامی ایران را به برکت اهل بیت (ع)، دین مبین اسلام بدانیم و در تمامی امور پشتیبان ولایت فقیه و ولی امر مسلمین جهان باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود تبعیض نژاد پرستی در کشور آمریکا اشاره کرد و قتل عام یک کودک سیاه پوست آمریکایی را با 12 گلوله، یکی دیگری از اقدامات ننگ آمریکا در این کشور دانست که باعث گردید اعتراض مردم این کشور نسبت به تبرئه قاتل این کودک در آمریکا شود.

میردامادی در بخش دیگری از خطبه این هفته نماز جمعه، به سالروز 16 آذرماه روز دانشجو اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به قشر دانشجو، به جنبش دانشجویی و جریان‌هایی كه پس از كودتای 28 مرداد 1332 در مقابل دیكتاتوری نظامی وابسته به آمریكا در ایران شكل گرفت اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به شورای عالی فرهنگ انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غربزدگی از جمله اهداف این شورا است.

وی در این رابطه گفت: هر کدام از ما مسئول هستیم تا با ایجاد فرهنگ مناسب در جامعه بتوانیم مسایلی که با فرهنگ اسلام در جامعه تناسب ندارند دور کنیم و مسایل اجتماعی و مذهبی را در زندگی خود پررنگ تر کنیم.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان سخنان خود به روز بیمه اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به خدمتگزارن در عرصه بیمه و خدمات درمانی، به عدم وجود درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان سامان اشاره کرد و اذعان داشت: عدم وجود این مهم باعث شده است شهروندان سامانی و روستائیان حومه، با مشکلاتی عدیده ای روبرو شوند و برای اقدام به مرکز استان مراجعه کنند؛ لذا از مسئولان استانی و شهرستانی می خواهیم در این راستا اقدامات لازم را جهت رفاه حال شهروندان سامانی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *