۱

نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (7 آذرماه 1393)

نوامبر 28, 2014 در 14:24 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

IMG_1190 (Copy)

به گزارش سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در ابتدای خطبه نماز جمعه، نمازگذاران را به تقوای الهی، ترک محرمات و وظایف دینی و شرعی دعوت کرد.

وی در ابتدای خطبه این هفته نماز جمعه، به سالروز رحلت آیت الله مرعشی، سلمان فارسی و شهادت عمار یاسر صحابه پیامبر اکرم (ص) در جنگ صفین اشاره کرد و به شخصیت والای آن پرداخت.

وی همچنین به سالروز شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و او را یکی از بزرگان در تمکین شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و او را دارای شجاعت ها، شهامت ها والای برشمرد.

وی در ادامه خطبه، به فرا رسیدن میلاد حضرت موسی ابن جعفر (ع) اشاره کرد و نمونه ای از تقوا و پرهیزکاری را از این امام همام بیان کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به سالروز 7 آذر سالروز رشادت ها، قهرمانی ها و فداکاری های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به دریادلان نیروی دریایی، به تبین اقتدار، رشادت ها و دلاور مردی های نیروی دریایی ارتش پرداخت.

میردامادی در بخش دیگر خطبه نماز جمعه، به 5 صفر سالروز شهادت طفل سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و فرمود: در شب عاشورا کسی توان جدا کردن رقیه (س) از پدرش را نداشت.

امام جمعه شهرستان سامان در سخنان خود به دیدار اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج در تهران اشاره کرد و به احساس مسئولیت انسانی و الهی و بصیرت یک بسیجی از منظر فرمایشات گوهر بار رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

ایشان در خطبه نماز جمعه سامان، به نتایج مذاکرات 1+5 اشاره کرد و تصریح کرد: 6 کشور عضو گروه، همیشه در صددند که مذاکرات طولانی شود و بی نتیجه باقی بماند. وی با بیان اینکه ما در این مذاکرات پیروز هستیم اذعان داشت: این شش کشور خواهان آن هستند که ما از انرژی هسته ای، قدرت و عظمت شکوه ملی بی بهره باشیم.

وی در ادامه اذعان داشت: تمدید این مذاکرات دلیل بر قدرت نظام شکوهمند ایران اسلامی و حقانیت منطقی مردم ایران است و این شش کشور محدث شرارت و فساد در جامعه بدانند ما در این مذاکرات پیروزهستیم و سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد.

میردامادی در بخش دیگری از خطب نماز جمعه، به کاهش بهای نفت اوپک در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: 3 ماه است که با کاهش بهای نفت روبرو هستیم و قصد کشورهای عربی در این است بهای نفت را ثابت و یا کاهش دهند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در پایان خطبه نماز جمعه، به وضعیت نامناسب ترمینال مسافربری در شهرستان سامان اشاره کرد و از مسئولین خواست نسبت به جایگاه مناسب، این وضعیت را ساماندهی بخشند تا این مهم موجب ایجاد مشکلات رفت و آمد و گله برای شهروندان نباشد.

انتهای پیام/

+

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *