۰

نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (2 آبان ماه 1393)

اکتبر 25, 2014 در 02:30 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه، امروز در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (2 آبان ماه 1393)

به گزارش خبرنگار سامان بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در ابتدای خطبه نماز جمعه نمازگذاران را به تقوای الهی، ترک محرمات و وظایف دینی و شرعی دعوت کرد.

ایشان در خطبه های این هفته نماز جمعه به اهمیت بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و با توصیه به همگان در اجرای این فریضه الهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر اقامه فرایض دین و برپاداشتن شعایر دین در اسلام است و همه مسلمانان نسبت این مهم باید مسئولیت پذیر باشند.

وی به اجرای عمل امر به معروف و نهی از منکر در بین مسلمانان گفت: اجرای این مورد تنها به گفتار نیست بلکه باید به آن عمل کرد و دیگران را نسبت به آن تشویق نمود. چرا که این عمل باعث خواهد شد روزی و کسب و کار ما حلال باشد. در غیر این صورت رباخواری، رشوه خواری، ظلم و ستم به حق الناس در جامعه صورت می گیرد.

میردامادی با ذکر روایتی از امیرالمومنان علی (ع) فرمود: کمترین حد نهی از منکر تاثر و ناراحتی افراد است؛ چرا که اجرای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را سامان می دهد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه های خود یاد و خاطره اموات، گذشتگان از جمله درگذشت عالم ربانی و مجاهد نستوه، آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و به ویژگی های بارز این عالم ربانی اشاره نمود.

وی همچنین به خانواده های داغدار و مصیبت زده رحمانی، احمدی، تقوی، ایزدی و قربانی که جوانان خود را حوادث رانندگی از دست دادند اشاره کرد و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آنها، از خداوند منّان غفران الهی و برای بازماندگانشان صبری جزیل آرزو کرد.

ایشان در این رابطه به حادثه خیز بودن جاده پلیس راه تا پمپ بنزین اشاره کرد و از مسئولان، مالکین اراضی منطقه و پلیس راه خواست نسبت به رفع حادثه خیز بودن این مسیر، اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد وقوع این حوادث در این مسیر نباشیم.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی فرزند برومند امام خمینی (ره) اشاره کرد که در سال 1356 در نجف اشرف به شهادت رسید.

ایشان در وصف شهادت فرزند امام به نقل از خمینی کبیر (ره) فرمود: مرگ مصطفی لطفی از الطاف پروردگار بود.

وی در ادامه روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) نقل کرد و گفت: اگر فردی در سن جوانی به بندگی خدا بپردازد و مقید به بندگی خداوند باشد خداوند متعال در کهنسالی از نعمت های خود او را بهرمند می کند.

میردامادی به فرا رسیدن ماه محرم الحرام اشاره کرد و با بیان اینکه مساجد و حسینه ها نباید در ماه محرم خالی از روحانی باشند اذعان داشت: در این ماه باید از روحانی در حسینه ها و مساجد بهره برد و وقایع عاشورا را به مردم بازگو کرد. سعی کنیم سخنرانی ها و عزاداری مناسبی را در این ایام داشته باشیم و نمازهای جماعت را هر چه باشکوه تر برگزار کنیم.

امام جمعه شهرستان سامان در وصف امام حسین (ع) فرمود: حسین ابن علی (ع) درس بزرگی از جمله درس معنویت به همه ما مسلمانان داد و جا دارد که مردم در این ایام حرمت ها را حفظ کنند و راه حسینی را در پیش بگیرند.

وی در خصوص برگزاری هیات ها و دسته جات عزاداری در شهرستان گفت: هیات ها باید به همدیگر سرکشی کنند و به گونه ای نباشد که مانند جزیزه ای بی روح باشند که هیچ واصلی بین آنها نیست.

 میردامادی با فرمایش گوهر باری از امام خمینی (ره) فرمود: همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است. همه ما باید سعی کنیم عزاداری خود را به خصوص عزاداری نمادین روز تاسوعا که از مدت 4 سال است در شهرستان سامان برگزار می شود به صورت منسجم تر و متحد تر برگزار کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به موضوع کاپیتالاسیوم اشاره کرد و گفت: با تصویب قانون ننگی که آمریکایی های جنایتکار برای ایران تصویب کرده بودند باعث انزجار مردم گردید و از این روی امام خمینی (ره) در سال 1343 وقتی مشاهده کرد که استقلال ایران در حال فروپاشیست، در قم دست به سخنرانی پرداخت و سپس آمریکایی های جنایتکار، امام را به ترکیه تبعید کردند که این مهم یکی از بالاترین و ننگین ترین توهین هایی بود که آمریکایی ها به مردم ایران داشتند.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان خطبه های این هفته، به مشکلات مسکن مهر در شهرستان سامان اشاره کرد و از پیمانکارانی که در ساخت این مسکن ها مشارکت داشتند خواست همکاری های خود را با مردم داشته باشند و از تبعیض در بین مردم جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *