۲

نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (25 مهرماه 1393)

اکتبر 17, 2014 در 20:30 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام سید احمد میردامادی در مصلی مسجد جامع شهرستان سامان برگزار شد.

IMG_6909 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامان بـرتـر، حجت الاسلام سید احمد میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های اول نماز جمعه، نمازگزاران را به تقوای الهی، ترک محرمات، انجام وظایف شرعی، اجتماعی و فردی سفارش کرد.

ایشان در خطبه های نماز جمعه به نقش ارزشمند و نقش آفرین خانواده در اسلام و زندگی بشریت اشاره کرد و بیان داشت: خانواده ای در اسلام موفق است که دارای صدها خوبی چه در لباس مباهات و مواجب و به گونه ای شایسته و با در نظر گرفتن رعایت تمام جوانب، آن ویژگی ها را دارا باشد.

وی در ادامه این مطلب با حدیثی گوهر بار از پیامبر گرامی اسلام (ص)، فرمودند: خداوند رحمت کند پدری که فرزندش در کارهای نیک همراه اوست و نسبت به آن بی تفاوت نیست.

میردامادی در روایت دیگری از پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) تصریح کرد: به درستی خداوند متعال دوست دارد عدالت در بین والدین و فرزندان همیشه برقرار باشد، لایکن این مورد مورد تایید و تاکید اسلام واقع گردیده است.

ایشان در ادامه سخنان خود به هفته تربیت بدنی اشاره کرد و بیان اینکه ورزش در اسلام مورد تایید اسلام قرار گرفته است با حدیثی از امیرالمومنان علی (ع) در باب ورزش و سلامتی در خطبه 183 نهج البلاغه فرمود: ای مردم به گونه ای زندگی کنید و برنامه ریزی داشته باشید که سلامتی شما در تناسب اندامتان باشد.

وی اخلاق نیکو در میادین ورزشی را بسیار مهم جلوه داد و گفت: رقابت های مخرب می توانند منجر به ویرانگری فرد در سطوح فعالیت های ورزشی شود.

میردامادی در همین زمینه با سخنی از رهبر معظم انقلاب در رابطه با ورزش و جوانان فرمودند: اگر از من بپرسند که به جوانان چه توصیه ای می کنید خواهم گفت: تهذیب، تحصیل، ورزش.

امام جمعه سامان به مشکلات مکان ها و سالن های ورزشی در شهرستان سامان اشاره کرد و از مسئولان استانی خواست نسبت به امور ورزشی و سالن های نیمه کاره ورزشی و زمین چمن ورزشگاه سامان به جهت سلامتی مردم اقدامات لازم و اساسی را انجام دهند تا همه بتوانند از این محیط های ورزشی بهره مند شوند.

بر این اساس میردامادی روز جمعه هفته آینده را روز پیاده روی خانوادگی در شهرستان سامان اعلام کرد و از خانواده ها خواست در این همایش و ورزش خانوادگی شرکت کنند.

ایشان در ادامه سخنان خود به نزول آیه تطهیر در روز 24 ذی الحجه اشاره کرد و آیه مباهله ﴿فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ * سورهٔ آل‌عمران-آیهٔ ۶۱* پس هر که در این “باره” پس از دانشی که تو را “حاصل” آمده با تو محاجه کند بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت‌خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.) را در اسلام بالاترین آیه در فضیلت امیرالمومنان خواند که از غدیر خم نیز بالاتر است.

وی در پایان به فرار سیدن ایام ماه محرم الحرام اشاره کرد و گفت: باید در این ماه به خصوص در دهه ماه محرم به فکر هر چه بهتر مراسمات معرفتی و آموزنده در باب واقعه کربلا و عاشورا باشیم و مسایل آموزشی، تربیتی و معرفتی را به خصوص در زمینه حکمت و فلسفه قیام امام حسین (ع) بیان کنیم.

+

۲ دیدگاه

  1. jalal

    on اکتبر 18, 2014 - پاسخ

    بابا تو دیگه کی هستی ؟
    از هاست رایگان استفاده می کنی بعد سایت را به دلیل مشکلات مالی می بندی ؟

    • علی آزوغ

      on اکتبر 18, 2014 - پاسخ

      دوست عزیز هاست ما رایگان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *