۱

نماز جمعه

تشریح سخنان خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (26 اردیبهشت 1393)

می 16, 2014 در 15:47 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام سید احمد میردامادی در مسجد جامع شهرستان سامان برگزار شد.

20140516

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سامان بــرتـــر» ، حجت الاسلام سید میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های اول نماز جمعه،نمازگزاران را به تقوای الهی، ترک محرمات، انجام وظایف شرعی، اجتماعی و فردی سفارش کردند.

ایشان در ابتدای خطبه نماز جمعه، به ویژگی های برتر یک خانواده اشاره کرد و فرمود: مهمترین ویژگی های یک خانواده که اسلام در این زمینه دستور داده شده است، بحث قناعت می باشد که این مهم اثرات بسیار زیادی بر خانواده و جامعه خواهد گذاشت.

ایشان در این باب با حدیث گوهر باری از حضرت امام صادق (ع) در رابطه با اخلاق انبیاء (ع) به خصوص محمد مصطفی (ص) فرمود: خداوند متعال انبیاء خود را به مکارم اخلاق زینت داده است.

ایشان در این زمینه خواستار مکارمات اخلاقی در بین افراد شدند تا همه از این محارم اخلاق بهره مند شوند زیرا اصول دین یکی از مهمترین مواردی است که انبیاء الهی به آن اعتقاد داشتند.

خطیب جمعه سامان در سخنان خود اشاره به دومین مکارم زیبای اخلاق در بین انبیاء (ع) اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از ویژگی های دیگر انبیاء (ع) بحث کفاف است و در اسلام قناعت و کفاف هر دو در کنار هم آمده اند.

ایشان به تفهیم مسئله قناعت اشاره کرد و فرمود: قناعت یعنی اینکه ما اکتفاء داشته باشیم و با کمترین امکانات بتوانیم زندگی روزمره خود را پیش بگیرم تا بتوانیم یک روحیه عزتمندانه در اسلام داشته باشیم.

میردامادی در تفهیم کفاف فرمود: کفاف یعنی به اندازه مصرف کردن است و علمای اسلام از آیات شریفه قرآن کریم برداشتند که باید به اندازه و کفاف مصرف نمود به طوری که مسئله بالاتر آن، حد اعلاء است که باید فرد مسلمان در این زمینه از خود کم بگذارد و به دیگران ببخشد.

ایشان به خصوصیت بارز یک مومن اشاره کرد و اذعان داشت: یک فرد مومن و مسلمان باید از روحیه عزتمندانه برخوردار باشد که حتی اگر از مال و ثروت انبوه در کثرت نبود، با حداقل امکانات به زندگی فردی و اجتماعی خود بپردازد. لذا پیامبر گرامی اسلام (ص) در دعاهای خود می فرمود: پروردگارا به کسانی که به پیامبر و اهل بیت آن علاقمندند قناعت و کفاف عطا بفرما. و در روایت دیگر مشهود است که می فرمود: بهترین رزق و روزی آن است که به اندازه باشد و چه خوشا به حال مومن و مسلمانی که زندگی او به اندازه باشد.

خطبه دوم:

حجت الاسلام سید احمد میردامادی، خطیب جمعه سامان در آغاز خطبه دوم، یاد و خاطره شهداء، اموات، درگذشتگان و ذول الحقوق را گرامی داشتند.

خطیب جمعه سامان در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، یاد و نام آیت الله شوشتری، شیخ جعفر مجتهدی، آیت الله بهجت، علامه بزرگوار سید مهدی بحرالعلوم و همچنین یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس شهرستان سامان از جمله: اسکندر صالحی چم زینی، فرج اله شاه بندری و غلامحسین رضوانی را گرامی داشتند و از خداوند رحمان برای این عزیزان علو درجات مسئلت کردند.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم غیور و با فرهنگ ایلام در زمینه توصیه به اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید برای هر ایرانی در درون، خود ساخته شود و ما همه جوانان را در این راستا به جهت تقویت و توسعه کشور و زندگی بهتر دعوت می کنیم.

ایشان به مذاکرات گروه 1+5 که در وین که در حال برگزاریست اشاره کرد و اذعان داشت: این گروه خواهان بستن قرارداد جامع و نهایی در زمینه انرژی اتمی کشورمان هست و قرارداد قبلی پیش مقدمه ای بود در جهت نهایی کردن و اعلام صلح آمیز نمودن انرژی هسته ای ایران. دولتمردان نیز باید توجه داشته باشند با حمایت هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آنها نمودند، مواظب باشند که بین برخی از کشورها دوپهلو و تفاسیر ایجاد نشود و در این زمینه شفافیت های لازم را به خرج دهند و در این زمینه عملکرد خوب نشان دهند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در سخنان خود به 26 اردیبهشت ماه، سالروز آغاز اشغالی فلسطین و اسارت 66 ساله این کشور اشاره کرد و بیان داشت در آن زمان بهانه اروپایی ها این بود که یهودیان مورد ظلم هیتلر واقع شدند و از آن زمان تا به الان این کشور در تنگنا و اشغالی به سر می برد.

میردامادی به روز ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد و تصریح نمود: اگر در اداره جات و ارگان ها که رفت و آمد ارباب رجوع وجود دارد باید به کار آنها رسیدگی کرد و به این نحو صورت نگیرد که وقتی مراجعه کننده ای به مسئولی می رسد نسبت به درخواست آن بی توجه باشد و دایما از خود تمجید کند. در غیر این صورت این مسئله در ارگان ها و اداره جات ویرانگر خوهد بود و این منجر به بیان و بازگو کردن ضعف مسئولان توسط مردم خواهد بود که به صورت فراگیر نقل خواهد شد.

لذا در این همین زمینه، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت خمینی کبیر (ره) فرمودند: خدماتی که انجام می دهید به اطلاع مردم برسانید. مبادا دشمن در این زمینه سوء استفاده کند.

ایشان در همین زمینه خواستار ارتباطی شفاف بین مردم و مسئولان و همچنین برطرف نمودن این ضعف ها شدند.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به رشد حداکثری مردم شهرستان سامان در مراسم معنوی اعتکاف و پیشتاز شدن این شهرستان و روستاهای اطراف را در بین شهرهای دیگر استان چهار محال و بختیاری، یک حسن برای این شهرستان دانست و از همه معتکفین و همچنین کسانی که در این زمینه دست اندرکار این مراسم معنوی بودند تشکر و قدردانی کرد.

ایشان به حضور تعداد 300 نفر از معتکفین خواهر و برادر در مسجد جامع شهرستان سامان اشاره کرد و تصریح کرد: بازدیدهایی که توسط مسئولین در همین زمینه شد باعث خرسندی آنها در این زمینه گردید.

خطیب جمعه سامان در سخنان خود در خطبه دوم، بازدید سفر نمایندگان و کمسیون عمران مجلس به استان و شهرستان سامان اسشره کرد و اذعان داشت با بازدیدها و مطرح نمودن مشکلات آب شرب شهرستان سامان و روستاهای اطراف تصمیماتی اتخاذ شد که امیدواریم این تصمیمات عملی گردد.

میردامادی در پایان خطبه های نماز جمعه شهرستان سامان به اجرای حدود الهی اشاره کرد و تصریح کرد هنگامی که اجرای یک حد شرعی در جامعه انجام گردد برکاتش همانند 40 شبانه روز رحمت الهی بر بندگانش خواهد بود.

ایشان در همین زمینه با بیان آیه ای از قرآن کریم فرمود: «ما کتاب، قانون و پیامبر فرستادیم و در کنار آن هم آهن، شمشیر و شلاق هم فرستادیم».

ایشان از مسئولین خواست کسانی که به حقوق مردم تجاوز می کنند باید محاکمه شوند و امیدواریم که ان شاءالله همه مسئولان در اجرای قوانین و حدود الهی استوار باشند.

در پایان خطبه های نماز جمعه سامان، اقامه نماز جمعه و عصر به امامت حضرت حجت الاسلام سید احمد میردامادی و با مکبری آقای «سیاوش نــوری» برگزار شد.

مشاهده تصویر روز:

http://s5.picofile.com/file/8123438334/20140516_003_.jpg

+

۱ دیدگاه

  1. عباس خوشبخت

    on می 17, 2014 - پاسخ

    سلام علی آقا امیدوارم دراین مسیر استوار ومقاوم باشی

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *