۰

نماز جمعه

جلسه نشست شورای اداری شهرستان سامان برگزار شد

آگوست 19, 2014 در 23:30 توسط

جلسه شورای اداری شهرستان سامان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری سامان برگزار شد.

IMG_5824 (Copy)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سامان بـرتـر ، جلسه شورای اداری شهرستان سامان صبح امروز با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در فرمانداری سامان به ریاست آقای محمد صالحی برگزار شد.

در این جلسه صالحی فرماندار سامان به ساخت ماکت خلبان شهید نعمت اله اکبری، اولین خلیان شهید استان اشاره کرد و گفت: ساخت این ماکت هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ريال  در بر خواهد داشت که طی رایزنی های انجام شده با استاندار و کارگروه ایثار و شهادت استان مبلغ سه میلیارد و پانصد هزار ريال آن توسط کارگروه ایثار و شهادت تامین اعتیار می شود و ما بقی آن با هزینه استاندار اجرایی و در ورودی شهر نصب شود.

وی به برگزاری جشن ها و مراسمات شهرستان و بخش زاینده رود در روزهای آتی اشاره کرد و با اشاره به برگزاری جشن هلو در بخش زاینده رود از تمامی دست اندرکاران ایجاد این مراسم خواست به نحو احسن و هر چه با شکوه تر و با مشارکت مردم و مسئولین این جشنواره را همانند جشنواره روستای یاسه چاه (یاسه چای) که سال گذشته در این مکان اجرایی شد برگزار کنند.

در ادامه این جلسه آقای یزدان آقاخانی شهردار سامان ضمن بیان گزارشاتی مختصر در زمینه عملکرد یکساله شهرداری سامان از حاضرین در جلسه درخواست کرد در جلسات آتی شورای اداری، هر دستگاه گزارشاتی از عملکرد حیته کاری خودارائه دهد.

در ادامه محمد دهقانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان گزارشاتی از مدارس و واحدهای آموزشی مقاطع ابتدایی و راهنمایی یا دوره 6 ساله اول در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در مقطع ابتدایی شاهد مشکلاتی اعم از وجود کلاس های خالی در سطح مدارس ابتدایی هستیم که این مهم باعت شده ساماندهی در این مقطع صورت نپذیرد واین مشکل صرفا در استان مختص شهرستان ما تلقی شود.

وی در ادامه  ضمن برگزاری جلسات ساماندهی مقاطع تحصیلی در جهت برنامه ریزی معلمین در مدارس و رفع کاستی ها گفت: تمامی برنامه ریزی ها و جلسات ساماندهی جهت بازگشایی مدارس برگزار شده است و جمع بندی این جلسات و برنامه ریزی حداقل تا دهم شهریور ماه جاری قطعی و اعلام خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه آموزش وپرورش نهادی فراگیر است ضمن تشکر از همکاری نهادهای مختلف خواستار همکاری وهماهنگی تمام ادارات بالاخص شهرداری و نیروی انتظامی با آموزش و پرورش ومدارس در امر بازگشایی مدارس گردید.

در این جلسه سید طاهر نوربخش رئیس باغات جهاد کشاورزی استان به جایگاه و رتبه اول تولید بادام در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تولیدات بادام در سطح شهرستان سامان دارای 9/730 هکتار است که این رقم باعث رشد 67 درصدی در تولید این محصولی باغی گردیده است.

وی به ساماندهی بازارچه عرضه مستقیم در منطقه توریستی سامان اشاره کرد و تصریح کرد: به دلیل تقاضای مردم و جذب توریست، دنبال آن هستیم بازارچه های موقت را به بازارچه های دائمی در تمام فصول تبدیل کنیم که این امر مستلزم حداقل 3 بازارچه دائمی در شهرستان سامان خواهد بود.

در ادامه جلسه مجید جلالی پور بخشدار مرکزی به برگزاری همایش ملی و تقدیراز دست اندرکاران مساجد اشاره کرد بیان داشت: دوم شهریورماه جاری این همایش به میزبانی روستای چمزین و در محل مسجد جامع این روستای برگزار خواهد شد.

ایشان به وضعیت اسفناک و خشکی چمن ورزشگاه تختی سامان اشاره کرد و اذعان داشت: ما قبل از وضعیت بحرانی و کمبود آب شرب در سامان، تمهیدات لازمه را با مسئولین آب شهرستان داشتیم که حتی المقدور با تانکرهای آب رسان و به صورت سیار به آبیاری چمن این ورزشگاه بپردازند تا شاهد خشک شدن چمن این ورزشگاه نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *