۰

نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (10 مـرداد ماه 1393)

آگوست 2, 2014 در 20:30 توسط

امام جمعه شهرستان سامان با تاکيد بر وحدت تمامي مسلمانان جهان در برابر جبهه ظلم و کفر گفت:اسرائيل، غده ي چرکين و سرطاني است که آمريکا و اروپا آن را تغذيه مي کنند، اين غده بزودي از پاي در مي آيد.
IMG_5584-Copy
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سامان برتر و به نقل از سامان ما، حجت الاسلام ميردامادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به حملات وحشيانه دوهفته اخير صهيونيسم در نوار غزه بر حفظ وحدت مسلمانا تاکيد کرد و گفت: تنها راه نجات اين مردم مظلوم حفظ روحيه ايستادگي و مقاومت و همچنين حمايت کشورهاي جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطين در همه اعصار است.

ميردامادي همچنين ضمن سفارش مردم به تقواي الهي به مناسبت هاي اين هفته اشاره کرد و گفت:اين ايام مصادف است با روز کار و روز حرفه و فن که مسئله ي بسيار مهمي در اسلام است  و در سعادت بشر اهميت ويژه اي به شمار مي رود. خداوند ساختار وجودي انسان  را بنابر کسب و کار قرار داده است و امکانات لازم در اين راه را براي او فراهم کرده است.

وي با اشاره به حديث مشهور”الدنيا مزرعه الاخرت” افزود: زندگي سالم و صحيح و ابرومندانه خود  مقدمه اي براي اخرت است.

ميردامادي بيان داشت: ابادي دنيا براي زندگي مومنان در اسلام سفارش شده است و طلب رزق و روزي حلال از رستگاري بالاتر است.

وي با اشاره به يکي از احاديث نبوي با اين مضمون که” از تنبلي و بي حوصلگي دور شويدو دور بمانيد که شما را از بهره ي دنيا و اخرت دور ميکند.” اظهار داشت: اگر دين 10 قسمت باشد 9 قسمت ان طلب رزق و روزي حلال است.خداوند ميفرمايد:از تنبلي و بي حوصلگي بايستي بجد، دوري کنيد.

وي ادامه تاکيد کرد: اگردر کاري وارد نيستيم و در ان تجربه نداريم در ان کار وارد نشويم.نبايد در بحث اشتغال تنها به پشت ميز نشيني فکر نکينم چرا که اگر ما پشت ميز بنشينيم اصطلاحا و منطقا”چه کسي پشت ميز بايستد؟” ميز تنها به کار نميايد به کارهاي فني نيز توجه کنيم.

محکم کاري در اسلام دستور داده شده است.امام جمعه سامان با اشاره به جمله شهيد استاد مطهري گفت:  استحکام در کارهاي دنيوي و عجله در کارهاي اخروي لازم است اما  حرفه و فن و کسب کارهاي راستتين و درست نبايد فراموش نشود.

خطيب جمعه سامان ادامه داد: خداوند متعال در قران کري مي فرمايند: برخي از مومنين و متد يين که به مکه مي آيند و طواف مي کنند از خدا براي اين دنيا دعا ميکنند اما برخي ديگر از مومنين در مراسم حج دعا ميکنند” ربنا اتنا في الدنيا حسنه و الاخرتالحسنه و قنا عذاب النار”. که خداوند بسيار اين دعا رو دوست  مي دارد  و آن را تمجيد ميکند و ميگويد بايد دعاهايمان  هم رنگ و بوي  دنيا و هم اخرت  باشد.

تلاش مردم و  مسولان شهرستان سامان براي مهمان نوازي از گردشگران و همچنين ايجاد ستاد امر به معروف  و نهي از منکر براي پيگيري شئونات اسلامي. مناطق گردشگري شهرستان اعم از حاشيه پل زمانخان از جمله تاکيدات امام جمعه به مردم و مسولان شهرستان سامان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *