۰

نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (3 مـرداد ماه ۱۳۹۳) + دانلود تصاویر

جولای 25, 2014 در 23:27 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام سید احمد میردامادی در مصلی مسجد جامع شهرستان سامان برگزار شد.

IMG_5584 (Copy)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سامان بــرتـــر»، حجت الاسلام سید احمد میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های اول نماز جمعه، نمازگزاران را به تقوای الهی، ترک محرمات، انجام وظایف شرعی، اجتماعی و فردی سفارش کرد و  بیاناتی در رابطه با جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس و انتفاضه فلسطین بیان کرد.

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه یاد و خاطره شهداء، اموات، درگذشتگان به خصوص شهدای شهرستان سامان، مرحوم علامه مجلسی، فاضل اصفهانی (فاضل هندی)، مرحوم سهروردی، شیخ اشراق را گرامی داشتند و از خداوند منّان برای این عزیزان علو درجات مسئلت کردند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان به سالروز تاسیس نماز جمعه در کشور ایران اسلامی اشاره کرد و اهمیت و فضیلت نماز جمعه را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: نماز جمعه حج فقراست. در قرآن کریم روایتی بیان شده که خداوند متعال می فرماید: می خواهید شما را به اهل بهشت بخوانم؟ بهشت نصیب کسی خواهد شد  که گرما و سرما مانع از رفتن وی به نماز جمعه شود.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه سخنان خود به جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس و راهپیمایی باشکوه مردم سامان اشاره کرد و از مردم غیور، متدین و ولایتمدار شهرستان سامان که با حضور همیشه در صحنه خود بار دیگر انزجار خود را از رژیم دجال صهیونیستی و حمایت مردم بی دفاع و مظلوم  فلسطین و غزه داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

ایشان همچنین از سخنرانی حجت الاسلام و المسلیمین جعفری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد که قبل از شروع خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنانی در باب روز جانی قدس، فلسطین و راهپیمایی با شکوه مردم سامان داشتند تشکر و قدردانی کرد.

ایشان به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی که بنیان روز جهانی قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنا کردند گرامی داشتند و با بیان اینکه امام خمینی (ره) در زمانی که به مرجعیت تقلید رسیده بودند در مورد حقوق مردم مظلوم فلسطین صحبت می کردند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز افکار عمومی جهان حرف اول را در دنیا می زند اذعان داشت: همه ما باید با شعارهای انقلابی، حمایت خود را از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و غزه نشان دهیم چرا که وعده اسرائیل همیشه ظلم و ستم بوده است و روزی خواهد رسید که ریشه ظلم و ستم خواهد خشکید و مظلومین و ستمدیدگان از چنگال دژخیمان نجات خواهند یافت.

امام جمعه شهرستان سامان به فرا رسیدن عید سعید فطــر اشاره کرد و این عید را بسیار با اهمیت برشمرد و خداوند را شاکر از اینکه توانستیم در این ماه رحمت روزه، عبادت و بندگی را به پیشگاه خداوند رحمان انجام دهیم.

ایشان در ادامه سخنان خود به پرداخت زکات فطره اشاره کرد و تصریح کرد: زکات فطره باید در جایگاه مناسب پرداخت شود و از پرداخت زکات به جایگاه هایی که از آن اطمینانی ندارید دقت کنید.

وی با بیان اینکه زکات فطره، زکات و خمس بدن انسان است گفت: پرداخت زکات باید خرید 3 کیلوگرم گندم و یا پرداخت هزینه آن به افراد نیازمند و فقرا باشد.

امام جمعه شهرستان سامان گفت: پرداخت زکات فطره طبق علمای مراجع تقلید باید به فقرا پرداخت شود به نحوی که ابتدا به فامیل های فقیر و در نبود آن به همسایگان فقیر و نیازمند پرداخت شود. اگر باز هم این دو مورد وجود نداشت به کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی تحویل داده شود.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان سخنان خود به کندی کار در بخش ادارات شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: چرا باید با وجود جوانان برومند، با تجربه و تحصیل کرده از آنها به عنوان نیروی کاری شاغل جدید استفاده نشود؟! چرا وقتی زمانی به یک اداره مراجعه می شود و از آنها کاری درخواست می شود باید بگویند نیروی بخش اداری کم است!، درخواست نیرو باید با مجوز باشد و… . امیدوارم که بزودی شاهد اشتغال جوانان برومندمان در این عرصه ها باشیم.

دانلود

IMG_5573 (Copy)

IMG_5575 (Copy)

IMG_5599 (Copy)

IMG_5597 (Copy)

IMG_5603 (Copy)

IMG_5604 (Copy)

IMG_5607 (Copy)

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *