۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

رفع مشکل مجتمع فناوران ۱ سامان؛ مهمترین اولویت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری

ژوئن 6, 2024 در 08:29 توسط

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری از قبل زمین مجتمع فناوران موسوم به فناوران‌۱ را با عنوان دیگری از منابع طبیعی گرفته بود و متناسب با نیاز شهر و با توجه به اینکه مجتمع فناوران در شهر وجود نداشت مورد استفاده قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، خدایار باقری هارونی افزود: شهرداری با وجود اینکه چنین مجوزی نداشته اما در راستای حل مشکل شهر، یک سری واگذاری‌هایی برای احداث مجتمع فناوران انجام داده که در ادامه کار با مشکلات قانونی از جمله سند و کاربری روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه اسناد و مدارک قانونی این زمین‌ها جمع‌آوری نشده بود، ادامه داد: در این ارتباط در نشست با فرماندار و شهردار تلاش شد با ارائه مستندات واگذاری‌ها و سابقه زمین از سوی ادارات جهادکشاوری و منابع طبیعی و ارائه به سازمان ملی زمین و مسکن این مشکل برطرف شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود ضمن حل مشکل موجود در خصوص راه‌اندازی مجتمع فناوران۱ سامان با توجه به نیاز شهر، شرایط راه‌اندازی مجتمع فناوران ۲ نیز با استفاده از ساز و کارهای قانونی در این شهر فراهم شود.

باقری در خصوص تعیین تکلیف شهرک تخصصی بادام سامان گفت: راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام در کارگروه زیربنایی مصوب و در کمیسیون مربوطه نیز تایید شده و کارهای اجرایی آن نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: نکته مهم این است که مصرف‌کننده واقعی باید وجود داشته باشد و از زمین برای ایجاد صنایع تبدیلی بادام استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: به شدت با آن دسته از افرادی که می‌خواهند از این فرصت سوء استفاده کنند برخورد جدی می‌شود.

باقری با تاکید براینکه تکمیل روند احداث فرهنگ‌سرای سامان از مهمترین اولویت این شهرستان است، گفت: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار تکمیل ساختمان‌های دولتی به اندازه‌ای نیست که پروژه به سرانجام برسد به همین دلیل طرح‌ها به صورت فاز به فاز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به احداث اسکلت فرهنگ‌سرای سامان افزود: مسوولان شهرستان باید براساس اولویت بندی انجام شده طرح‌های عمرانی را به سرانجام برسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افتتاح کمربندی و پل روگذر سامان با وجود همه کمبودهای اعتباری در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا ۲ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *