۰

کل اخبار

باغ‌های گردشگری فعال در شهرستان سامان، سامان‌دهی می‌شود

نوامبر 9, 2023 در 21:35 توسط

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سامان گفت: ۳۷ باغ گردشگری مجوزدار در این شهرستان فعال بوده که مجوز آن‌ها یا باطل و یا مهلت قانونی این واحدها به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، مصطفی هادی‌پور افزود: به‌همین منظور باید فعالیت تمامی باغ‌های فعال گردشگری شهرستان سامان در راستای گردشگری کشاورزی، برنامه‌محور و قانونی باشد.

وی با اشاره به سامان‌دهی زمین‌های حاشیه زاینده‌رود و ساحل‌سازی آن به‌صورت پایلوت در روستای هدف گردشگری چلوان در بخش مرکزی شهرستان سامان یادآور شد: ساحل‌سازی‌های حاشیه رودخانه‌ها با هدف استفاده عموم مردم و آزادسازی منظر ساحل‌ها به‌طور جدی در حال انجام است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سامان به تجاوز برخی سودجویان به عرصه و حریم ساحل‌ها در سال‌های قبل اشاره و اضافه کرد: این تصرف‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری رفع و زمین‌های ساحلی آزادسازی شده است.

هادی‌پور گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ساحل‌سازی حاشیه رودخانه‌ها برای استفاده عموم و دسترسی آسان به ساحل رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه زاینده‌رود را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *