۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

۳۲ هکتار زمین به محدوده روستاهای شهرستان سامان پیوست شد

اکتبر 5, 2023 در 06:07 توسط

سرپرست فرمانداری شهرستان سامان گفت: ۳۲ هکتار زمین در قالب ۶ سایت پنج، ۶، ۱۲ و ۱۵ هکتاری برای سرریز جمعیت به محدوده روستاهای این شهرستان پیوست(الحاق) شد.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ‌برتر، محمد تقی گنجعلی افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان سامان و فرا گرفتن طرح‌های روستایی و خانه‌های مردم با باغ‌ها، الحاق زمین‌ با هدف ایجاد سایت‌های جدید مسکونی در خارج از بافت روستایی از جمله ضرورت‌های توسعه این شهرستان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: براساس بازدیدهای انجام شده از سوی ادارات امور اراضی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، زمین‌های مورد نظر برای الحاق به محدوده روستایی شهرستان سامان قابلیت کشاورزی ندارند اما می توانند به زمین‌های روستایی پیوست شوند.

گنجعلی افزود: تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۳ از این تعداد سایت پیش‌بینی شده بین ۲ تا سه سایت راه‌اندازی و به این صورت شهرک‌های جدید در بخش زاینده‌رود و دهستان شوراب صغیر در بخش مرکزی شهرستان سامان به حوزه مسکن اضافه شود.

گنجعلی در خصوص مسکن روستایی افزود: یک هزار و ۱۶۰ واحد زمین مسکونی در روستاها از سوی بنیاد مسکن واگذار شده است و همچنین برای احداث این واحدها نیز بیش از ۲۰۰ فقره اعتبار یک و ۲ میلیارد ریالی تامین شده است.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *