۰

کل اخبار

پیشرفت زیرساخت‌های شهرک تخصصی بادام شهرستان سامان به ۹۵ درصد رسید

سپتامبر 11, 2023 در 05:50 توسط

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان یکی از قطب های مهم تولید بادام است، گفت: عملیات اجرایی زیرساخت‌های شهرک تخصصی بادام سامان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ‌برتر، حسین برزگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از برداشت بادام از باغ‌های شهرستان سامان تاکید کرد: فراخوان اهلیت‌سنجی متقاضیان و سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در شهرک تخصصی بادام سامان انجام شده است.

وی افزود: به‌همین منظور سرمایه‌گذاران واجد شرایط پس از صدور پروانه و تحویل زمین برای احداث ساختمان تا یک ماه آینده می‌توانند عملیات ساخت‌وساز در این منطقه را آغاز کنند.

برزگر تصریح کرد: راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام سامان ۲ رویکرد اصلی صادرات با بسته‌بندی مناسب و فرآوری با هدف ایجاد ارزش افزوده انجام می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۲۵ هزار تُن انواع بادام مامایی، ربیع، شاهرودی، سنگی و سفید از افزون‌بر ۲۰ هزار هکتار بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌زراعی جاری یادآور شد: امسال به‌علت بارندگی مطلوب و نبود پدیده سرمازدگی محصول بیشتری از باغ‌های بادام استان برداشت خواهد شد.

برزگر با اشاره به رتبه نخست تولید بادام آبی چهارمحال و بختیاری در سطح ملی اظهار داشت: استمرار کسب این رتبه به اصلاح باغ‌های قدیمی و توسعه شبکه‌های آبیاری نوین نیاز دارد.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *