۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

پل تاریخی «زمانخان» با ۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه مرمت می‌شود

می 24, 2023 در 20:00 توسط

سرپرست فرمانداری شهرستان سامان گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات شهرستانی برای مرمت پل زمانخان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ‌برتر، محمدتقی گنجعلی گفت: پیگیری‌ها در خصوص مرمت و بازسازی پایه‌های پل زمانخان انجام شده است.

وی افزود: بازدید‌ها از سوی استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و کار در مرحله واگذاری به پیمانکار در سطح استان است.

گنجعلی اظهار داشت: به دنبال جذب اعتبارات بیشتر هستیم و موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است، اما فعلا تخصیص اولیه همان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سامان افزود: سرمای شدید زمستان و بحران‌های شدید سال گذشته سبب شد پایه‌های سنگی پل دچار مشکل شود.

گنجعلی با بیان اینکه ریزش سنگ در ضلع شمالی، سبب آسیب به پایه‌ها شده، تاکید کرد: باید دبی آب پایین بیاید تا بتوان کار را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تقویت پایه‌های پل در اولویت است و پیشکسوتان و کارشناسان کشوری برای نظردهی دعوت شده‌اند و طرح‌ها ارائه شده است تا بهترین و سریع‌ترین روش انتخاب شود.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *