۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

تاکنون سه هزار و ۱۴۲ سند روستایی شهرستان سامان صادر شده است

آوریل 16, 2023 در 20:50 توسط

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌مناسبت گرامی‌داشت تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ به دستور امام خمینی (ره) تاکنون سه هزار و ۴۱۲سند روستایی در شهرستان سامان صادر و تقدیم مالک شده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، فرشید ریاحی در آیین صدور و اعطای اسناد روستایی در دهستان شوراب‌صغیر شهرستان سامان تاکید کرد: سنددار کردن املاک روستایی با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلی دولت سیزدهم، احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین راهبُردهای دولت در چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است.

ریاحی به طراحی و تدوین تعهداتی در حوزه مسکن روستایی اشاره و تصریح کرد: در چهار ِ فعالیت دولت سیزدهم باید در چهارمحال و بختیاری ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی از ردیف تسهیلات مسکن روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شود.

وی یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری شاخص بهسازی مسکن روستای ۵۴ درصد و در شهرستان سامان با میانگین استان برابر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌برداری از ۲ هزار و هفتصدمین واحد مسکن روستایی شهرستان سامان در روستای چلوان اظهار داشت: تا افق سال ۱۴۱۰ باید تمامی خانه‌های روستایی استان بهسازی و مقاوم‌سازی شود. وی با اشاره به افتتاح طرح هادی روستای چَم‌خُرم شهرستان سامان گفت: برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان تامین و هزینه شد.

ریاحی تاکید کرد: طرح آماده‌سازی زمین‌های تملکی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از منابع‌طبیعی و آبخیزداری با سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات فروش زمین در روستای چَم‌خُرم در حال انجام است.

وی افزود: بزودی آماده‌سازی این زمین‌ها به پایان می‌رسد و روند واگذاری به متقاضیان واجد شرایط برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به افتتاح طرح هادی دهستان شوراب‌صغیر شهرستان سامان اشاره و تصریح کرد: این طرح به‌صورت مشارکتی با همکاری دهیاری اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در این طرح ۴۲ تُن قیر رایگان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین و به دهیاری شوراب‌صغر اختصاص داده شد.

ریاحی اظهار داشت: در روند اجرای طرح هادی شوراب‌صغر ۲۴ میلیارد ریال برای زیرسازی، تولید، حمل و پخش آسفالت تامین و هزینه شده است.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *