۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

فرصت طلبی کلاهبرداران در روزهای پایانی سال

مارس 16, 2023 در 12:47 توسط

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری به شهروندان هشدار داد: در آستانه عید نوروز مراقب تخفیف‌های نوروزی، بسته اینترنت نوروزی،رزرو تورهای مسافرتی وغیره باشند تا در دام کلاهبرداران نیافتند.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ‌برتر، سرهنگ مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال، ظرفیت فضای مجازی و فروشگاه‌های واسط اینترنتی فرصت مناسبی است تا شهروندان با استفاده از این ظرفیت‌ها، خریدهای ویژه شب عید خود را از این طریق انجام دهند، بر این اساس مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی کاربران اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این روش کلاهبرداری، مجرمان سایبری به‌منظور ایجاد انگیزه در خریداران، با تبلیغ قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار اعتماد خریدار را جلب کرده و از شهروندان می‌خواهند بیعانه سفارش خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجه را واریز کنند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداری هر نوع جنس و کالای مربوط به عید نوروز و روزهای پایانی سال را تحت عنوان حراج‌های مختلف تبلیغ می‌کنند که در این خصوص لازم است که کاربران حتماً از سایت‌های معتبر و مجاز خریداری کنند.

همچنین در صورت سفارش کالا بهتر است که تسویه‌حساب را در محل و پس از رؤیت و اطمینان از اصالت کالای سفارش داده‌شده انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری به مسافران نوروزی هشدار داد: هموطنان محترم قبل ازخرید بلیط از فروشگاه های اینترنتی نسبت به مجاز بودن فعالیت این‌گونه سایت‌ها و تورهای مسافرتی اطمینان حاصل نمایند و همچنین نسبت به تبلیغات فریبنده کلاهبرداران در فضای مجازی کمی حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند.

وی شهروندان توصیه کرد: هر نوع تخفیفی که باید از سوی اپراتورهای تلفن همراه یا شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت ارائه شود، طبیعتاً باید در سایت آن‌ها یا رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی شده باشد؛ بنابراین شهروندان در این مورد نیز حتماً با هوشیاری عمل کنند.

فریب این‌گونه کلاهبرداری‌ها را نخورده و در صورت مواجهه با این‌چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *