۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سامان

مارس 11, 2023 در 16:44 توسط

سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سامان با دستور کار ارائه‌ی برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۲، اتخاذ تصمیم در خصوص نظم چهارشنبه‌ی آخر سال، امنیت تعطیلات نوروزی و پیشگیری از تصرفات غیرمجاز اراضی با حضور سیدمحمد موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ‌برتر و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی و خبر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، اسحاق علیدوستی، رئیس دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سامان گفت: چهارشنبه آخر سال یکی از سنت‌های دیرینه است؛ لکن در سطح کشور، هر ساله شاهد حوادث جانی و مالی متعدد هستیم.

این مقام قضایی با بیان اینکه مصوبات شصت‌و‌چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری که به ریاست رئیس کل دادگستری استان در اسفندماه سال جاری برگزار شد، باید در سطح شهرستان‌ها اجرایی شود گفت: یکی از مصوبات، در خصوص پیشگیری از هرگونه حادثه‌ی احتمالی در چهارشنبه‌ی آخر سال است که مقرر شد مراجع ذی‌صلاح محلات پرخطر را شناسایی و حضور فعال داشته باشند.

علیدوستی اضافه کرد: یکی دیگر از مصوباتِ در حال پیگیری، شناسایی و احضار افراد سابقه‌دار در حوادث چهارشنبه­ی آخر سال است که این افراد شناسایی و دعوت شده و تذکرات لازم به آنها داده می‌شود. رئیس دادگستری شهرستان سامان در بخشی از سخنان خود به لزوم حفظ امنیت شهروندان در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: در پایان سال به زندانیان سابقه‌دار و مجرمان حرفه‌ای مرخصی نخواهیم داد. وی به پدیده‌ی روزه‌خواری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، مقابله با تظاهر به روزه‌خواری مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه سید محمد موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از اقدامات ادارات شهرستان سامان در راستای پیگیری مصوبات جلسات گفت: ادارات باید خود را ملزم و مکلف به پیگیری مصوبات اعلام شده دانسته و ضمن برنامه‌ریزی دقیق، علمی و کارشناسی، خروجی اقدامات خود را در بازه‌های زمانی سه ماهه و چهارماهه ارائه دهند.

معاون رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری افزود: طبق آمار استان چهارمحال و بختیاری در ۱۰ عنوان اتهامی سرقت، توهین، ضرب و جرح، تهدید، تصادفات رانندگی، تخریب، تحصیل مال از طریق نامشروع و … وضعیت مناسبی ندارد و اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ بر این عناوین متمرکز می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در شصت و چهارمین جلسه‌ی شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم، مصوباتی مقرر شده و اجرای آنها در سراسر استان مورد تأکید رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری است گفت: در خصوص پیشگیری از سرقت، سرقت در فصل برداشت محصولات کشاورزی توسط معتادان، دستگیری سارقان محکوم و متواری، سرقت کابل‌های برق، سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مراقبت پس از خروج محکومان حرفه‌ای و به عادتِ سرقت باید مورد توجه این شهرستان قرار گیرد و دیگر ادارات یاری‌رسان دادگستری باشند.

این مقام قضایی در بخشی از سخنان خود با اشاره به جرایم ایراد ضرب و جرح و نزاع خاطرنشان کرد: در خصوص این جرایم، ۳ راهکار اصلی پیشنهاد شده است که مورد تصویب شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته است.

موسوی افزود: برگزاری جلسات متعدد شورای شهرستانی پیشگیری از وقوع جرم و جمع آوری ریش‌سفیدان به منظور حل و فصل نزاع، جلب مجرمان حرفه‌ای و اجباری کردن برگزاری دوره‌های کنترل خشم می‌تواند سبب کاهش ضرب و جرح و نزاع در استان باشد.

موسوی در پایان رفع نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی و برگزاری دوره‌ی فرهنگ ترافیک را از اسباب کاهش تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: بر حسب گزارشات واصله، تعدادی نقطه حادثه‌خیز در این شهرستان احصاء شده است که ضروری است  بر اساس اولویت حداقل یکی از این نقاط در سال آتی اصلاح شود. 

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *